سوار شدن هواپیما در بارداری | مسافرت با هواپیما در بارداری

يکشنبه 22 ارديبهشت 1398
23:02
پرهام

سوار شدن هواپیما در بارداری یکی از چالش های دوران بارداریمی باشد. قرار گرفتن در ارتفاعات باعث ایجاد تغییراتی در بدن می شود که برای برخی مادران باردار خطرات جبران ناپذیری را می آفریند. این تغییرات شامل افزایش مایع بین بافتی، سنگینی پستان‌ها، افزایش وزن جنین و حجم مایع آمنیوتیک می باشد. اگر چه با رعایت مجموعه ای از اصول می توانید سفر بی خطری را تجربه کنید. در ادامه مطلب شرایط سوار شدن بر هواپیما برای مادران باردار و نکات موثر در افزایش سلامت سفر را ذکر کرده ایم.

برای دریافت مشاوره درزمینه مسافرت با هواپیما در دوران بارداری می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

منبع : سوار شدن هواپیما در بارداری | مسافرت با هواپیما در بارداری



در چه شرایطی مسافرت با هواپیما برای زنان باردار خطری ایجاد نمی کند؟

معمولا زنان باردار از مسافرت با هواپیما خودداری می کنند، چرا که نگرانند مشکلی برای خودشان یا جنین به وجود بیاید. اما مادرانی که بارداری سالمی دارند و مشکل خاصی ندارند می توانند با هواپیما سفر کنند و خطری برای آنها وجود ندارد. با افزایش ارتفاع میزان فشار هوا کاهش می یابد در نتیجه اکسیژن موجود در هوا کم می شود، برای اطمینان بیشتر بهتر است قبل از مسافرت با هواپیما نظر پزشک خود را نیز جویا شوید.

در چه شرایطی زنان باردار نباید سوار هواپیما شوند؟

زنان باردار در صورت داشتن برخی مشکلات و بیماری های خاص نباید سوار هواپیما شوند؛ کم خونی داسی شکل، دیابت ، فشار خون بالا و اختلالات لخته شدن خون از این دست بیماری ها هستند که ممکن است در صورت سفر هوایی با علائم شدیدتری بروز کنند و برای مادر و کودک مشکل ساز شوند. همچنین مادران بارداری که در معرض خطر زایمان زودرسهستند و یا دچار مشکل نارسایی جفت هستند، نباید سوار هواپیما شوند. در صورتی که هفته سی و ششم بارداری تان به اتمام رسیده، مسافرت با هواپیما توصیه نمی شود. در شرایط زیر نیز از سوار شدن بر هواپیما برای مادران باردار خودداری کنید.

_ نیاز به مراقبت های اورژانسی

_ ابتلا به کم خونی شدید (چرا که سطح گلبول های قرمز خون در ارتفاعات به پایینتر از حد معمول می رسد و انتقال اکسیژن خود دچار مشکل می شود)

_ سپری کردن ماه های آخر بارداری

بهترین زمان مسافرت با هواپیما در بارداری

مسافرت با هواپیما در هفته های اول بارداری کاملا بی خطر است و موردی ندارد. تنها ممکن است در طول سفر با هواپیما حالت تهوع کمی شدیدتر شود و مجبور شوید مدام بالا بیاورید. بهتر است خود را برای این عارضه آماده کرده باشید. در اواسط بارداری و تا قبل از هفتۀ بیست و هشتم بارداری، مسافرت با هواپیما ایرادی ندارد. چرا که در این فاصله زمانی خطر سقط جنین و زایمان پیش از موعد تقریبا نزدیک به صفر می باشد.

لخته شدن خون هنگام سوار شدن هواپیما در بارداری

با این که سفر با هواپیما در سه ماهه دوم بارداری بی خطر است اما خانم های باردار باید با رعایت نکات لازم مراقب گردش خون خود نیز باشند. زمانی که در ارتفاعات هستید خطر لخته شدن خون در رگها افزایش می باید‌.

نشستن طولانی مدت بر روی صندلی و عدم تحرک موجب جمع شدن خون در ساق پاها می شود. بنابراین سعی کنید هنگام سفر با هواپیما لباس های آزاد و گشاد بپوشید و از سفرهای طولانی مدت پرهیز کنید. همچنین استفاده از جوراب های مخصوص واریس، می توانید از لخته شدن خود جلوگیری کنید (این جوراب ها باعث می شوند خون از سمت پاها به قلب و ریه ها انتقال پیدا کند). در هنگام سفر پاها را زیاد روی هم نیندازید.

آیا فلزهای بازرسی در فرودگاه برای جنین خطری ایجاد می کنند؟

ممکن است به این فکر کرده باشید که فلزهای بازرسی در فرودگاه ممکن است دارای اشعه ایکس و مضر برای جنین باشند. نگران این موضوع نباشید دستگاه های مخصوص بازرسی هیچ گونه اشعه ای تولید نمی کنند و در نتیجه خطری برای شما و جنینتان ندارند.

به نکات زیر زمان سوار شدن هواپیما در بارداری توجه کنید

_ برای راحتی بیشتر صندلی کنار راهروی هواپیما را برای نشستن انتخاب کنید تا بتوانید به راحتی از جای خود بلند شوید. تا حد امکان سعی کنید روی صندلی کنار در خروجی ننشینید.
_ در پرواز های طولانی مدت، پاهایتان را هر چند وقت یکبار ورزش بدهید. سعی کنید هر نیم ساعت یکبار قوزک پای خو را به جلو عقب حرکت دهید.

_ در ارتفاعات بالا فشار هوا بسیار کم می شود و ممکن است ناراحتی های معده به وجود بیاید. درنتیجه سعی کنید قبل از پرواز غذاهای نفاخ و نوشابه‌های گازدار مصرف نکنید تا سفر سالم تری داشته باشید.

_ از مصرف نوشیدنی های کافئین دار پرهیز کنید و سعی کنید آب زیادی مصرف کنید تا رطوبت بدن حفظ شود.
_ برای اینکه در دست‌ اندازهای هوایی دچار مشکل نشوید حتما کمربند خود را در طول پرواز بسته نگه ‌دارید. رعایت این نکته برای خانم های باردار اهمیت بیشتری دارد. می توانید کمربند خود را زیر برجستگی شکم و روی قسمت استخوانی لگن ببندید تا به شکمتان فشار وارد نشود.

_ در صورتی که دچار تهوع شدید بارداری هستید حتما قبل از پرواز طبق نظر پزشکتان ازداروی ضد تهوع استفاده کنید.

برای دریافت مشاوره درزمینه ویارحاملگی می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.


منبع : سوار شدن هواپیما در بارداری | مسافرت با هواپیما در بارداری


[ بازدید : 281 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به مشاوره روانشناسی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]