وظایف زن در زندگی مشترک

سه شنبه 14 مرداد 1399
17:34
پرهام

آیا می دانید وظایف زن در زندگی مشترک چیست؟ اگر به تازگی تصمیم به ازدواج گرفته‌اید یا وارد زندگی مشترک شده‌اید، احتمالا بارها و بارها در مورد تقسیم وظایف با همسرتان گفتگوهایی داشته‌اید. برای حفظ یک زندگی زناشویی هم مردان و هم زنان باید برخی از انتظارات همسرشان را برآورده کنند. عدم آگاهی نسبت به این انتظارات و بی توجهی در انجام آن‌ها در دراز مدت منجر به بروز تعارضات زیادی خواهد شد و همچنین تهدیدی برای پایداری زندگی زناشویی نیز به شمار می‌آید. زمانی که زن و مرد هر دو به وظایف‌شان عمل کنند، وحدت خانوادگی نیز حفظ شده و می‌توانند در کنار یکدیگر به آرامش برسند. در ادامه مطلب به شرح وظایف زن در زندگی مشترک می‌پردازیم. برای کسب اطلاع بیشتر از پایداری زندگی زناشویی کلیک کنید.

منبع: وظایف زن

آیا می دانید وظایف زن در زندگی مشترک چیست؟ اگر به تازگی تصمیم به ازدواج گرفته‌اید یا وارد زندگی مشترک شده‌اید، احتمالا بارها و بارها در مورد تقسیم وظایف با همسرتان گفتگوهایی داشته‌اید. برای حفظ یک زندگی زناشویی هم مردان و هم زنان باید برخی از انتظارات همسرشان را برآورده کنند. عدم آگاهی نسبت به این انتظارات و بی توجهی در انجام آن‌ها در دراز مدت منجر به بروز تعارضات زیادی خواهد شد و همچنین تهدیدی برای پایداری زندگی زناشویی نیز به شمار می‌آید. زمانی که زن و مرد هر دو به وظایف‌شان عمل کنند، وحدت خانوادگی نیز حفظ شده و می‌توانند در کنار یکدیگر به آرامش برسند. در ادامه مطلب به شرح وظایف زن در زندگی مشترک می‌پردازیم. برای کسب اطلاع بیشتر از پایداری زندگی زناشویی کلیک کنید.

منبع: وظایف زن

وظایف زن در زندگی مشترک
هر دختری با ورود به زندگی مشترک، مسئولیت‌های متعددی به او واگذار می‌شود. در فرهنگ‌های مختلف وظایف زنان نیز متفاوت است اما گاه عرف‌های حاکم بر خانواده‌ها با قوانین و هنجارهای جامعه مغایرت دارند. باید بدانید که وظایف شما به عنوان یک زن به دو صورت در زندگی زناشویی تعریف می‌شوند:

1. وظایف حقوقی و قانونی

2. وظایفی که الزام حقوقی ندارند اما به دوام و کیفیت زندگی مشترک شما کمک خواهند کرد و وحدت خانوادگی‌تان افزایش می‌یابد. برای اطلاع بیشتر از وحدت خانوادگی کلیک کنید.

در ادامه هر یک از این وظایف زن در زندگی مشترک را به صورت جداگانه برای شما توضیح خواهیم داد.


وظایف حقوقی و قانونی زن در زندگی زناشویی
در صورتی که با مشکلات زناشویی برخورد کنید و وارد دادگاه خانواده شوید، قاضی به بررسی انجام یکسری وظایف توسط زن و مرد می‌پردازد و بر اساس آن‌ها رای صادر می‌کند. برخی از وظایف زنان که در دادگاه‌های کشور مورد توجه قرار می‌گیرند به شرح زیر هستند:

1. تمکین نسبت به مرد: معنای این مساله این است که زن بتواند بنابر انتظارات عرف و آمادگی جسمی و روحی خویش نیازهای جنسی مرد را برآورده کند. در صورتی که زن عذری شرعی یا قانونی داشته باشد انجام این وظیفه از او سلب می‌شود.

2. تبعیت از همسر: از وظایف زن در زندگی مشترک تبعیت کردن است. تبعیت از شوهر در مورد محل اقامت و مسکن، حق کار کردن و نوع اشتغال. البته بسیاری از مردان قبل از ازدواج، این حقوق را به خود زن واگذار می‌کنند. برای کسب اطلاع از تقسیم وظایف کلیک کنید.

3. تبعیت از نظر همسر: در نظر گرفتن نظر شوهر در مورد خروج از منزل و ورود دیگران به منزل در حد عرف؛ مگر این‌ که برای انجام تکالیف دینی مثل حج واجب و یا برای انجام مداوا باشد و یا ماندن در خانه ضرر جانی، بدنی و شرافتی ‌برای زن به همراه آورد. تنها در این شرایط است که تبعیت از نظر همسر جز وظایف زن در زندگی مشترک محسوب نمی‌شود.


سایر وظایف زن در زندگی مشترک
جدا از وظایف قانونی، از نظر اخلاقی نیز افراد در زندگی مشترک نسبت به هم وظایفی دارند. آگاهی از این وظایف و انجام خودخواسته آن‌ها به زوجین کمک می‌کند تا یک زندگی مشترک موفق داشته باشند. 6 نکته ای که در ادامه شرح داده‌ایم در جلسات مشاوره خانواده بررسی و توصیه می‌شوند. وظایف مردان در زندگی مشترک نیز در این جلسات به طور همزمان مورد توجه قرار می‌گیرد. برای کسب اطلاع بیشتر از وظایف مرد در زندگی مشترک کلیک کنید.

1. از وظایف زن در زندگی مشترک عشق ورزی بی قید و شرط
همان طور که شما نیاز به دوست داشته شدن و توجه و قدر دانی دارید، این نیازها در شوهرتان نیز وجود دارند. بی توجهی به شوهر و نیازهای اساسی او رابطه شما را با آسیب‌های جدی مواجه خواهد کرد. به عنوان یک زن تلاش کنید تا بی قید و شرط همسرتان را دوست داشته باشید و این عشق را از طریق صمیمیت عاطفی و جسمانی به او نشان دهید. این رفتارها از جانب شما متقابلا منجر به رفتارهای محبت آمیز و عشق ورزی بیشتر همسرتان نیز خواهد شد. برای کسب اطلاع بیشتر از پیامدهای بی توجهی به شوهر کلیک کنید.

2. از وظایف زن در زندگی مشترک حفظ احترام
احترام به همسر، یکی از وظایف بسیار مهمی است که بی اهمیتی به آن، به فرزندان نیز انتقال یافته و باعث برهم خوردن بنیان احترام در خانواده خواهد شد. برای اطلاع بیشتر از احترام به همسر کلیک کنید.

هرگز در حضور خانواده، دوستان و آشنایان با همسرتان بد صحبت نکنید. دعوا یا انتقادهای خود را به زمان تنهایی موکول کنید. مسلما وقتی مسائل مهم خود را در زمان تنهایی و آرامش مطرح کنید، احتمال بیشتری وجود دارد که این مسائل حل و فصل شوند؛ در نتیجه احترام در خانواده نیز پابرجا می‌ماند. احترام به همسر یکی از مهم‌ترین وظایف زن در زندگی مشترک است. برای کسب آگاهی بیشتر از احترام در خانواده کلیک کنید.

3. حمایتگری زن از همسر
به باور بسیاری از زنان، مردها باید به تنهایی از پس همۀ مشکلات بر بیایند و نباید به دنبال کمک باشند. در حالی که مردان نیز دارای ضعف‌هایی هستند؛ زن و مرد هر دو در زندگی به کمک نیاز دارند. بدون این کمک و حمایت‌ها توان و سلامت روان فرد به مرور تحلیل می‌رود. پس یک از وظایف زن در زندگی مشترک، حمایت از همسر است. وقتی به شوهرتان نشان می‌دهید که در شرایط سخت کمک حال او هستید، در نتیجه او دیگر به تنهایی فشار زندگی را تحمل نخواهد کرد.

4. وفاداری زن به شوهر
وفاداری، تعهد و پایبندی به زندگی زناشویی از همان روز اولی که تصمیم به ازدواج می‌گیرید، از جمله مسئولیت‌های شما در قبال همسرتان می‌شود. وفاداری شما حتی با رفتارهایتان نیز سنجیده خواهد شد. وفاداری تنها به معنای پایبندی در مسائل جنسی نیست بلکه معنایی فراتر از رابطه جنسی دارد که باعث حفظ سلامت خانواده نیز می‌شود. برای اطلاع بیشتر از خانواده سالم کلیک کنید.

6. تربیت و آموزش فرزندان از وظایف زنان
یکی دیگر از وظایف زن در زندگی مشترک، تربیت صحیح فرزندان است. درست است که پدر و مادر هر دو در برابر تربیت فرزندان خود مسئول هستند، اما نقش مادر در تربیت فرزندان بسیار پر رنگ تر می‌باشد. چرا که شما به عنوان مادر از ابتدای تولد فرزندتان ارتباط عاطفی عمیق و منحصر به فردی را با او برقرار می‌کنید. این ارتباط تاثیرگذاری شما را در مسیر تربیت فرزندان دو چندان می‌کند. به همین دلیل بسیار مهم است که برای تربیت فرزندانتان وقت بگذارید و آگاهی خود را در این زمینه بالا ببرید. برای کسب اطلاعات بیشتر از نقش مادر در تربیت فرزندان کلیک کنید.


خدمات روانشناسی حامی هنر زندگی
با کمک گرفتن از روانشناس می‌توانید نسبت به وظایف خود در زندگی مشترک آگاهی بیشتری به دست آورید و با توجه به نیازهای همسر و خانواده‌تان، این وظایف را به بهترین نحو انجام دهید. روانشناس آگاهی از وظایف زن در زندگی مشترک را درشما ایجاد کرده و بهترین راهکارها را در جهت تشکیل یک خانواده سالم معرفی می‌کند. متخصصان مرکز مشاوره حامی هنر زندگی در خدمت شما هستند تا در هرکجا که هستید یاری‌تان کنند. برای کسب اطلاع بیشتر از مشاوره خانواده کلیک کنید.


برای دریافت مشاوره در زمینه وظایف زن در زندگی مشترک می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

منبع: وظایف زن


برچسب ها: وظایف زن ,
[ بازدید : 37 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به مشاوره روانشناسی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]