مردان بی مسئولیت

سه شنبه 14 مرداد 1399
17:59
پرهام

نحوه برخورد با مردان بی مسئولیت آن هم زمانی که این مرد همسر شماست و باید نقش همسری و پدری داشته باشد، با دشواری‌های زیادی همراه می‌باشد. بی مسئولیتی و خونسردی مردان کل اعضای خانواده را با مشکل مواجه می‌کند چرا که مرد به خصوص در جایگاه پدر، نماد قدرت و تکیه گاه برای سایر افراد خانواده است. مرد بی مسئولیت نمی‌تواند وظایف خود را بشناسد و عواقب کارهایش در نظر بگیرد. در نتیجه همسر و فرزندان نسبت به پدر بی اعتماد شده و احساس عدم امنیت می‌کنند. در چنین خانواده‌هایی اختلافات و دعوای بین زوجین نیز بیشتر و بیشتر می‌شود. آگاهی از روش‌ها و نحوه برخورد با مردان بی مسئولیت به شما کمک می‌کند که این مشکل را تا خدودی برطرف کنید.

منبع: مردان بی مسئولیت

نحوه برخورد با مردان بی مسئولیت آن هم زمانی که این مرد همسر شماست و باید نقش همسری و پدری داشته باشد، با دشواری‌های زیادی همراه می‌باشد. بی مسئولیتی و خونسردی مردان کل اعضای خانواده را با مشکل مواجه می‌کند چرا که مرد به خصوص در جایگاه پدر، نماد قدرت و تکیه گاه برای سایر افراد خانواده است. مرد بی مسئولیت نمی‌تواند وظایف خود را بشناسد و عواقب کارهایش در نظر بگیرد. در نتیجه همسر و فرزندان نسبت به پدر بی اعتماد شده و احساس عدم امنیت می‌کنند. در چنین خانواده‌هایی اختلافات و دعوای بین زوجین نیز بیشتر و بیشتر می‌شود. آگاهی از روش‌ها و نحوه برخورد با مردان بی مسئولیت به شما کمک می‌کند که این مشکل را تا خدودی برطرف کنید.

منبع: مردان بی مسئولیت

نحوه برخورد با مردان بی مسئولیت | خصوصیات مردان بی مسئولیت
مردان بی مسئولیت خصوصیات و ویژگی‌های رفتاری خاصی دارند که عبارتند از:

1. کمال گرایی
این افراد معمولا نمی‌‌توانند در یک کار و فعالیت برای مدت طولانی دوام بیاورند و اگر علت را جویا شوید مواردی همچون درآمد کم، ساعت کاری زیاد و غیره را بیان می‌کنند. در واقع آنان معتقدند که هیچ کاری به قدر کافی برایشان خوب نیست و اگر نظرشان را در مورد شغل مناسب بپرسید، کاری با ویژگی‌های بسیار عالی را معرفی می‌کنند.

2. فرار از شرایط سخت
تمام افراد در ابتدای مسیر کاری و یا تحصیلی خود با سختی‌های زیادی مواجه می‌شوند تا تجربه کسب کرده و شرایط برایشان بهتر شود. اما افراد بی مسئولیت از این سختی‌ها فراری هستند و با کوچکترین مشکل و ناراحتی پا پس می‌کشند. به همین دلیل هیچوقت شرایط مساعدی برایشان ایجاد نمی‌شود. در این صورت زمینه دعواهای زناشویی ایجاد می‌شود. برای اطلاع بیشتر از دعوای بین زوجین کلیک کنید.


نحوه برخورد با مردان بی مسئولیت چگونه باید باشد؟
درست است که رفتارهای اطرافیان نمی‌تواند از یک فرد بی مسئولیت مردی وظیفه شناس و مسئولیت پذیر بسازد، اما رفتار خانواده و اطرافیان در تقویت و تشدید بی مسئولیتی او نقش بسزایی دارند. در واقع ممکن است شما بدون این که آگاه باشید با رفتارها و کارهای خود، بی مسئولیتی همسر خود را تشدید کنید. پس هم شما باید کاری کنید که او به وظایف‌اش عمل کند و هم خودش برای افزایش مسئولیت پذیری تلاش نماید. برای اطلاع بیشتر از مسئولیت پذیری کلیک کنید.

در ادامه راهکارهایی ارائه می‌دهیم که در داشتن واکنش مناسب به شما کمک خواهد کرد:

1. با همسرتان مانند یک کودک رفتار نکنید
حتی اگر همسرتان وظایف خودش را نمی‌شناسد، با او مانند یک کودک رفتار نکنید. برای مثال اگر همسرتان در انجام کارهای خود دائما از سختی آن‌ها شکایت می‌کند، سریعا به جای او کارهایش را انجام ندهید. تنها کاری که در این شرایط باید انجام دهید همدلی و همراهی با همسرتان است. شما با گفتن جملاتی نظیر "درک می‌کنم که واقعا شرایط سختی است" می‌توانید همدلی و همراهی خود را به او نشان دهید. اما این فرصت را به او بدهید که خود عهده دار وظایفش باشد. برای اطلاع بیشتر از تقسیم وظایف کلیک کنید.

2. بگذارید که همسرتان عواقب کارهایش را به عهده بگیرد
در برخورد با کسانی که مسئولیت پذیر نیستند، باید به آن‌ها فرصت دهید تا با عواقب کارهایشان رو به رو شود. برای این منظور به او مسئولیت‌هایی را واگذار کنید و وقتی او در انجام آن‌ها کوتاهی می‌کند عواقب کارهایش را گردن نگیرید. برای مثال وقتی از همسرتان می‌خواهید، فرزندتان را از مدرسه به خانه بیاورد وانجام این کار را فراموش می‌کند، به جای او از فرزندتان عذر خواهی نکنید. تا زمانی که خود همسرتان با پیامد اعمالش مواجه نشود به رفتارهای بی مسئولانۀ خود ادامه خواهد داد. مراقبت باشید که پس از دعوا با همسرتان بر سر این موضوع، اشتباهات بیشتری را تکرار نکنید. برای آگاهی بیشتر از اشتباهات زن و شوهر بعد از دعوا کلیک کنید.

3. نحوه برخورد با مردان بی مسئولیت | نیازهای خود را صمیمانه با او مطرح کنید
بی مسئولیتی مردان به میزان زیادی همسران آن‌ها را خشمگین می‌کند. اغلب زنان در این مواقع احساس نارضایتی خود را با سرزنش کردن، سرکوفت زدن و ایراد گرفتن نشان می‌دهند. در حالی که این واکنش‌ها نه تنها باعث بهبود اوضاع نمی‌شود، بلکه به رابطه عاطفی شما نیز آسیب خواهد زد. برای پیشگیری از این مساله تلاش کنید تا خواسته‌ها و مشکلاتتان را در فضایی دوستانه و صمیمی با او در میان بگذارید. انتظارات خود را روشن کرده و به او کمک کنید تا وظایفش را بشناسد و مسیر درست برای انجام آن‌ها را پیدا کند. نادیده گرفتن و یا برعکس دائم غر غر کردن تغییری در رفتار او ایجاد نمی‌کند. شما با انتخاب واکنش‌های سالم می‌توانید اوضاع را به نحو بهتری مدیریت نمایید. بی توجهی به شوهر اصلا توصیه نمی‌شود چراکه مشکلات دیگری به همراه خواهد داشت. برای اطلاع بیشتر از بی توجهی به شوهر کلیک کنید.

4. از نقاط قوت و توانایی های مشتاقانه تعریف کنید
گاه واکنش‌هایی نظیر سرکوفت زدن و سرزنش، فرد را به این باور می‌رساند که توان انجام هیچ کاری را ندارد. در واقع عزت نفس او آسیب می‌بیند؛ در نتیجه هر چه بیشتر در برابر پذیرش مسئولیت‌ها از خود مقاومت نشان می‌دهد، چرا که می‌ترسد از پس انجام آن‌ها بر نیاید. به جای تمرکز بر ناتوانی شوهرتان، هنگامی که وظایفش را انجام می‌دهد با قدردانی از به تقویت این رفتار بپردازید. هنگامی که همسرتان احساس کند توانسته به خوبی از پس کارها بر بیاد بیشتر به انجام کاری تمایل نشان می‌دهد. در غیر این صورت زمینه دعواهای خانوادگی فراهممی‌شود. برای اطلاع بیشتر از مشکلات خانوادگی کلیک کنید.

5. توقع زیاد نداشته باشید
در نهایت اینکه شاید همسر شما آن‌قدر که فکر می‌کنید بی مسئولیت نیست و این شمایید که توقعات و خواسته‌های بسیار زیاد دارید. در این صورت لازم است که خواسته‌های خود را متعادل کنید و به دنبال علت بی‌مسئولیتی و بی توجهی شوهرتان باشید. برای کسب اطلاع بیشتر از بی توجهی مرد به زن کلیک کنید.


شکست روش ها و نحوه برخورد با مردان بی مسئولیت
اگر با تمام تلاش‌هایی که در جهت پرورش مسئولیت پذیری در همسرتان انجام دادید او همچنان نمی‌تواند انتظارات شما را برآورده کند، قبل از اینکه رابطه‌تان دچار آسیب‌های جدی شود برای حل این مساله اقدامات موثر انجام دهید. استفاده از خدمات مشاوره خانواده و یا زوج درمانی در بهبود مشکلات تقسیم وظایف و افزایش مهارت‌های زندگی در شما و همسرتان نقش بسیار مفیدی خواهد داشت. برای اطلاع بیشتر از مشاوره خانواده کلیک کنید.


برای دریافت مشاوره در زمینه نحوه برخورد با مردان بی مسئولیت می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

منبع: مردان بی مسئولیت


برچسب ها: مردان بی مسئولیت ,
[ بازدید : 45 ] [ امتیاز : 4 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به مشاوره روانشناسی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]