سرد مزاجی در روابط زناشویی

جمعه 14 شهريور 1399
12:50
پرهام

نارضایتی و سرد مزاجی در روابط زناشویی یکی از مخرب‌ترین کژکاری‌های جنسی موثر در ازدواج می‌باشد. زمانی که رابطه جنسی زوجین کیفیت لازم را نداشته باشد و یا به طور کلی رابطه‌ای برقرار نشود، به راحتی زمینه روابط فرازناشویی، خیانت و طلاق فراهم می‌شود. عدم آگاهی زوجین از تکنیک‌های جنسی و عدم آگاهی زن و مرد از ویژگی‌های فیزیکی یکدیگر، از عمده‌ترین دلایل سرد شدن رابطه می‌باشد. در کنار آن مشکلات روانشناختی زوجین از جمله اضطراب و استرس‌های روزمره و افسردگی نیز می‌تواند تاثیرات نامطلوب خود را بر روابط زوجین بگذارد. اگر با چنین مشکلی روبه‌رو شده‌اید به راحتی می‌توانید با قرار گرفتن در جلسات مشاوره جنسی و خانواده، رابطه زناشویی خود را بهبود ببخشید. در ادامه به طور مفصل درباره تاثیر سرد مزاجی در روابط زناشویی صحبت خواهیم کرد پس همراه ما باشید.

منبع: سرد مزاجی در روابط زناشویی

نارضایتی و سرد مزاجی در روابط زناشویی یکی از مخرب‌ترین کژکاری‌های جنسی موثر در ازدواج می‌باشد. زمانی که رابطه جنسی زوجین کیفیت لازم را نداشته باشد و یا به طور کلی رابطه‌ای برقرار نشود، به راحتی زمینه روابط فرازناشویی، خیانت و طلاق فراهم می‌شود. عدم آگاهی زوجین از تکنیک‌های جنسی و عدم آگاهی زن و مرد از ویژگی‌های فیزیکی یکدیگر، از عمده‌ترین دلایل سرد شدن رابطه می‌باشد. در کنار آن مشکلات روانشناختی زوجین از جمله اضطراب و استرس‌های روزمره و افسردگی نیز می‌تواند تاثیرات نامطلوب خود را بر روابط زوجین بگذارد. اگر با چنین مشکلی روبه‌رو شده‌اید به راحتی می‌توانید با قرار گرفتن در جلسات مشاوره جنسی و خانواده، رابطه زناشویی خود را بهبود ببخشید. در ادامه به طور مفصل درباره تاثیر سرد مزاجی در روابط زناشویی صحبت خواهیم کرد پس همراه ما باشید.

منبع: سرد مزاجی در روابط زناشویی

سرد مزاجی بحران روابط زناشویی
یکی از اولین نشانه‌های طلاق عاطفی کاهش روابط جنسی زوجین است. ابتدا زن و مرد نسبت به هم عشق و علاقه دارند ولی رابطه جنسی و هم آغوشی ندارند و یا بسیار کم است. در نتیجه کم کم عشق و علاقه کم رنگ‌تر می‌شود و طلاق عاطفی صورت می‌گیرد.

بی میلی جنسی شادی و نشاط را در زندگی کم رنگ می‌کند و عواقبی جبران ناپذیر به جا می‌گذارد و حتی ممکن است منجر به طلاق حقیقی شود. گاه سرد مزاجی خود عاملی برای بروز دیگر اختلالات جنسی نیز می‌‌شود.

برای آگاهی بیشتر در زمینه انواع اختلالات جنسی کلیک کنید.


سرد مزاجی در روابط زناشویی و نقش آقایان
مدت زمان کافی که زنان برای عکس العمل جنسی لازم دارند خیلی طولانی‌تر از مردان است. زیرا هم، زمان بیشتری نیاز دارد تا تحریک شود و هم، زمان بیشتری طول می‌کشد تا به اوج لذت برسد.

اگر مرد رابطه جنسی را فقط وسیله‌ای برای ارضای خود بداند و و از زمان ارضای زن آگاهی نداشته باشد ممکن است زن به ارضای کامل نرسد و یا مقاربت برای او همراه با درد باشد. در نتیجه تجربه بدی از رابطه در ذهن او می‌ماند و نسبت به رابطه جنسی سرد می‌شود. باید بدانید که سرد شدن در رابطه و نسبت یه یکدیگر به مرور با اختلالات کژکاری جنسی همراه می‌گردد.

برای آشنایی بیشتر در زمینه اختلالات کژکاری جنسی کلیک کنید.


سرد مزاجی در روابط زناشویی و انکار میل جنسی خانم ها
برخی از زنان از ترس اینکه همسرشان در موردشان بد فکر کند و متهم به شهوت رانی شوند از علاقه و نیازشان به رابطه جنسی صحبت نمی‌کنند و حتی در شرایطی که به ارضای کامل نمی‌رسند نیز از مشکل خود با همسرشان حرفی نمی‌زنند.

البته در برخی شرایط مردها قبول نمی‌کنند که مشکل از آنهاست. نداشتن اطلاعات کافی از رابطه جنسی، به سرعت زمینه را برای سردی و بهانه گیری و تنفر از رابطه با همسرشان فراهم می‌کند.

در خیلی از موارد بروز چنین مشکلی به خاطر فرهنگ و سنت است که میل جنسی زن را محدود و منع می‌کند. در این شرایط به دلیل نارضایتی جنسی زوجین رابطه جنسی برقرار نمی‌کنند و سال‌ها فقط به صورت رسمی و قراردادی زن و شوهر باقی می‌مانند.

برای اطلاع بیشتر درباره رابطه جنسی کلیک کنید.


عوامل مؤثر در بروز سرد مزاجی در روابط و راهکارهای مناسب برای رفع آن‌ها
سردمزاجی در روابط زناشویی می‌تواند علل مختلفی داشته باشد که در اکثر موارد به مسائل روانشناختی مربوط می‌شود. این درحالی است که بسیاری از افراد تنها به دنبال تقویت جسم خود هستند و اغلب عوامل روانی مؤثر در این مشکل را نادیده می‌گیرند. ما در ادامه به مهم‌ترین علل تأثیرگذار در بی‌میلی جنسی و سردمزاجی اشاره کرده‌ایم.

1- نداشتن رابطه عاطفی مناسب در طول روز
میل جنسی در انسان تنها غریزه‌ای بدوی نیست که بدون تجربه ارتباطات عاطفی مناسب پایدار بماند. در واقع زوجین تا حد زیادی تحت تأثیر روابط روزمره خود قرار دارند و عملکرد نامناسب آن‌ها در بستر می‌تواند بازتاب مشکلات حل نشده در طول زمان باشد.

این مسئله به خصوص در زنان بیشتر مشاهده می‌شود چراکه آن‌ها برای تجربه برانگیختگی جنسی بیش از مردان به امنیت عاطفی و هیجانی نیاز دارند. در نتیجه اگر احساس می‌کنید همسرتان به میزان کافی از میل جنسی برخوردار نیست پیش از هر چیز کیفیت رابطه عاطفی خود را مورد بازنگری قرار دهید و در صورت لزوم برای حل اختلافات و تعارض‌های خود تلاش کنید. افرادی که در طول روز دائماً همسر خود را سرزنش می‌کنند یا او را مورد تمسخر و تحقیر قرار می‌دهند معمولاً بیش از سایر افراد با بی‌میلی جنسی از جانب همسر خود مواجه می‌شوند.

برای آشنایی بیشتر در زمینه بی میلی جنسی کلیک کنید.

2- دچار بودن به مشکلات روان شناختی نظیر افسردگی
بی‌میلی جنسی و سردمزاجی یکی از مشکلات رایجی است که افراد مبتلا به افسردگی به آن دچار می‌شوند. در واقع افراد افسرده از انرژی روانی کافی برخوردار نیستند و به همین دلیل نسبت به برقراری رابطه جنسی نیز تمایل چندانی از خود نشان نمی‌دهند. در بسیاری از مواقع ممکن است که از همسرتان دلخور شوید یا احساس کنید که او شما را دوست ندارد در حالی که ممکن است همسرتان درگیر رنج‌های روحی بسیاری باشد که مانع از احساس نیاز او به رابطه جنسی و تجربه لذت می‌شوند. اگر می‌بینید که او علاوه بر بی‌میلی جنسی دائماً غمگین است یا از سایر فعالیت‌های لذت بخش نیز کناره می‌گیرد به او کمک کنید تا برای دریافت خدمات حرفه‌ای به یک روانشناس مراجعه نماید.

3- مصرف برخی داروها از علل سرد مزاجی در روابط
سرد مزاجی در بسیاری از مواقع می‌تواند عوارض جانبی مصرف دارویی خاص باشد. برای مثال داروهای ضد افسردگی که در درمان افسردگی و برخی شرایط روان شناختی دیگر نظیر وسواس یا فوبیای اجتماعی تجویز می‌شوند اغلب بی‌میلی جنسی را به همراه می‌آورند. در این شرایط با پزشک خود مشورت نمایید تا در صورت امکان داروی مورد نظر را با دارویی دیگر جایگزین نماید تا بدین ترتیب بتوانید بر مشکل سردمزاجی خود غلبه کنید.

4- داشتن تجربیات ناخوشایند از رابطه جنسی
افرادی که تجربیات ناخوشایندی از رابطه جنسی دارند و نتوانسته‌اند لذت کافی را در طول آن تجربه نمایند ممکن است به مرور میل جنسی خود را از دست دهند و دیگر رغبتی به این موضوع نداشته باشند. در نتیجه تلاش کنید تجربیات جدیدی برای همسرتان ایجاد کنید، روی نیازهای او بیشتر متمرکز شوید و فرصتی فراهم کنید تا او تجربیات مثبت‌تری را کسب نماید. همچنین افرادی که خشونت یا تجاوز جنسی را تجربه کرده‌اند اغلب نسبت به موضوعات جنسی بیزار می‌شوند و فکر کردن به رابطه آن‌ها را مضطرب می‌کند. در این شرایط برای عبور از بحران روانی لازم است که از یک روانشناس کمک بگیرید و برای بهبود مشکل خود در جلسات روان درمانی شرکت نمایید.

5- قرار داشتن در برخی دوره‌های خاص از علل سرد مزاجی در روابط
میل جنسی تحت تاثیر میزان ترشح هورمون‌های مختلف بدن تغییر می‌کند. از همین رو زنان در دوره‌هایی نظیر بارداری، پس از زایمان یا قبل از عادت ماهیانه به دلیل مواجه شدن با نوسانات هورمونی شدید ممکن است دچار بی‌میلی جنسی و سرد مزاجی شوند. در این شرایط لازم است برای داشتن رابطه جنسی به همسرتان فشار نیاورید و او به اجازه دهید از این دوران عبور کند. نشان دادن اینکه می‌توانید همسرتان را درک کنید و هم چنان دوستش دارید عامل بسیار مهمی است که به او کمک می‌کند زودتر بر این مشکل غلبه نماید. در صورتی که او را درک نکنید این موضوع می‌تواند به طلاق عاطفی میان شما منجر گردد.

برای آگاهی بیشتر در زمینه طلاق عاطفی کلیک کنید.

6- مسائل فرهنگی و عقاید غلط در مورد میل جنسی
در بسیاری از فرهنگ‌ها بر این موضوع تأکید می‌شود که زن نباید میل جنسی خود را بروز دهد و همواره باید منتظر بماند تا همسرش برای رابطه پیش قدم شود. این مسئله برای بسیاری از مردان سوءتفاهم ایجاد می‌کند و باعث می‌شود که فکر کنند همسرشان تمایل چندانی به رابطه جنسی ندارد. در نتیجه بهتر است در مورد علاقه خود به رابطه فیزیکی و جنسی با همسرتان صحبت کنید و به او نشان دهید که نسبت به این موضوع بی‌تفاوت نیستید. پیش قدم شدن از جانب زن هرگز نشانه بدی نیست و وقتی همسرتان خود خواهان آن باشد اتفاقاً می‌تواند تأثیر مثبتی بر زندگی زناشویی شما بگذارد.

7- استرس‌ها و اضطراب‌های روزمره
استرس‌ها و اضطراب‌های روزمره یکی از عوامل بسیار مهمی هستند که بر میزان میل جنسی تأثیر می‌گذارند. البته برخی افراد به خصوص مردان به رابطه جنسی به عنوان راه حلی برای کاهش تنش‌های خود نگاه می‌کنند و در نتیجه در شرایط پرتنش نیز خواهان رابطه جنسی هستند اما بسیاری از افراد به خصوص زنان هنگام تجربه اضطراب مفرط نمی‌توانند به رابطه جنسی بیاندیشند و دچار بی‌میلی جنسی یا سردمزاجی می‌شوند. در این شرایط تلاش کنید محیط آرامی برای رابطه جنسی خود فراهم کنید و آن را به زمانی موکول نمایید که هردویتان آمادگی روانی کافی دارید. انجام تمرین‌های روانشناختی نظیر ریلکسیشن، تکنیک‌های تنفسی و ذهن آگاهی یا انجام ورزش‌هایی مثل یوگا می‌تواند به شما کمک کند که علاوه بر کنترل اضطراب‌ها میل جنسی خود را نیز مجدداً به دست آورید.


برای سرد مزاجی زوج درمانی مهم است نه فرد درمانی
زوجین برای اینکه سرد مزاجی را از بین ببرند باید به دنبال عوامل تشدید کننده بی میلی جنسی باشند. یکی از موثرترین اقدامات مشاوره جنسی می‌باشد. در این شرایط نیز همکاری زوجین بسیار اهمیت دارد و هر کدام باید سهم خود را در رابطه بپزیرند. درمانگر باید در برخورد با اختلالات زناشویی تاثیر متقابل را در هر دو طرف بررسی کند و لازمه این کار و درمان سردی جنسی زوج درمانی است. زوج درمانی کمک خواهد کرد تا بسیاری از مشکلات شناسایی شده و به کمک زوجین در صدد رفع آن برآیید.

برای آشنایی با عوامل تشدید کننده بی میلی جنسی کلیک کنید.


به دنبال درمان مشکلات جنسی و سرد مزاجی
یکی از راه‌های پیشگیری از بی میلی و سرد شدن رابطه زناشویی آموزش‌ها و مشاوره جنسی است. راه دیگر شناخت ظرفیت‌ها و توقع‌های جنسی خود در رابطه جنسی است. زوجین می‌توانند با آگاهی از ظرفیت‌های جنسی خود و همسرشان و دریافت آموزش‌های لازم، مهارت جنسی پیدا کنند. اگر افراد به کیفیت رابطه جنسی شان توجه نکنند در طولانی مدت دچار بحران می‌شوند.

مسلما روابط جنسی در زندگی مشترک یک امر بسیار مهم و دوطرفه است و مشکلات جنسی هم چون سرد مزاجی باعث بروز بهانه گیری و بی میلی در فرد دیگر شود. در نتیجه باید پیگیری و درمان مشکلات جنسی و سرد مزاجی‌ها به صورت جدی انجام شود تا یک زندگی مشترک منجر به طلاق عاطفی و حقیقی نشود. ما نیز به نوبه خود در مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی شرایطی را برای شما فرآهم آورده‌ایم تا بتوانید مشکلات جنسی خود را با مشاوران ما در میان گذاشته و راهکارهای مناسبی را دریافت نمایید. این مرکز با سابقه چندین ساله در ارائه خدمات درمانی به شما تضمین خواهد داد که در کوتاه مدت مشکلات شما رفع خواهد شد.

برای آگاهی بیشتر درباره روند دریافت مشاوره جنسی کلیک کنید.


سؤالات متداول
- آیا سردمزاجی به طور کامل درمان می‌شود؟
اگر علت سردمزاجی به درستی مورد شناسایی قرار بگیرد و توسط متخصص درمان شود در اکثر موارد بهبود می‌یابد. متأسفانه بسیاری از افراد برای افزایش میل جنسی خود راهکارهای موقتی و خطرناکی نظیر مصرف مواد مخدر یا داروهای تأیید نشده را انتخاب می‌کنند. این راه حل‌ها تنها در کوتاه مدت پاسخگوی فرد هستند و در ادامه منجر به مشکلات دوچندانی در زندگی می‌شوند.


برای دریافت مشاوره در زمینه سردمزاجی در روابط زناشویی می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

منبع: سرد مزاجی در روابط زناشویی


[ بازدید : 54 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به مشاوره روانشناسی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]