هفته سی و پنجم بارداری | حرکات جنین در هفته 35 بارداری

شنبه 22 شهريور 1399
12:48
پرهام

در هفته سی و پنجم بارداری مادران اغلب خود را برای زایمان آماده می‌کنند و هیجان زیادی برای دیدن فرزند خود دارند. در طول این هفته شکم مادر بزرگ شده است و جنین به بیشترین میزان تکامل خود رسیده است و مادر تغییرات به وجود آمده را به خوبی احساس می‌کند. هفته سی و پنجم بارداری همانند سایر هفته‌ها با علائم خاص خود همراه است که دشواری‌هایی را برای مادران به همراه می‌آورد. از جمله مهم‌ترین این علائم باید به یبوست و درد در ناحیه لگن اشاره کرد. ما در این مقاله تلاش کرده‌ایم تا به اصلی‌ترین علائم مادران و تغییرات جنین در این هفته اشاره کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

منبع: هفته سی و پنجم بارداری | حرکات جنین در هفته 35 بارداری

در هفته سی و پنجم بارداری مادران اغلب خود را برای زایمان آماده می‌کنند و هیجان زیادی برای دیدن فرزند خود دارند. در طول این هفته شکم مادر بزرگ شده است و جنین به بیشترین میزان تکامل خود رسیده است و مادر تغییرات به وجود آمده را به خوبی احساس می‌کند. هفته سی و پنجم بارداری همانند سایر هفته‌ها با علائم خاص خود همراه است که دشواری‌هایی را برای مادران به همراه می‌آورد. از جمله مهم‌ترین این علائم باید به یبوست و درد در ناحیه لگن اشاره کرد. ما در این مقاله تلاش کرده‌ایم تا به اصلی‌ترین علائم مادران و تغییرات جنین در این هفته اشاره کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

منبع: هفته سی و پنجم بارداری | حرکات جنین در هفته 35 بارداری

هفته سی و پنجم بارداری
بسیاری از خانم‌ها میزان استراحت خود را در این هفته‌ها بیشتر می‌کنند تا برای زایمان شرایط بهتری داشته باشند. در این دوران شما باید موارد بسیار مهمی را رعایت کنید و از نکات بسیار حیاتی آن آگاهی کاملی داشته باشید. به همین دلیل ما در این مقاله مطالب ارزشمندی در مورد بارداری هفته سی و پنجم در اختیار شما قرار می‌دهیم. لطفاً تا انتها همراه ما باشید.

برای آگاهی بیشتر در زمینه دوران بارداری کلیک کنید.

اتفاقات مهمی که در بدن مادر رخ می‌دهد
سایز سینه‌های شما افزایش ‌پیدا می‌کند زیرا سینه‌ها برای تولد و شیردهی به نوزاد آماده می‌شوند. اولین شیر تولیدی شما آغوز است که یک مایع سفید مایل به زرد می‌باشد. این ماده سرشار از آنتی بادی است. آنتی بادی‌ها همان پروتئین‌هایی هستند که توسط سیستم ایمنی ساخته می‌شوند. این دسته از پروتئین‌ها که دارای فعالیت آنتی بادی هستند می‌توانند غدد سرطانی را از بین ببرند.

آغوز یک غذای فوق العاده برای نوزادان است و گاهی به آن «طلای مایع» نیز می‌گویند. تغذیه با شیر مادر به کودک کمک می‌کند تا از بیماری‌های معده و سایر عفونت‌ها در امان باشد. حدود 3 تا 5 روز پس از تولد، شیر شما به بیشترین میزان ممکن می‌رسد و سینه‌هایتان حتی بزرگتر از همیشه خواهد شد.

اندازه کودک در هفته سی و پنجم بارداری
اکنون کودک شما به اندازه یک خربزه عسلی است. یعنی فرزند شما حدوداً وزنی بیش از 2250 گرم و قدی در حدود 45 سانتی‌متر دارد. جنین تا روز زایمان افزایش وزن خود را حفظ می‌کنند.

برای اطلاعات بیشتر در زمینه بارداری کلیک کنید.

میزان فعالیت جنین در شکم مادر
اکنون جنین فضای کمتری برای حرکت در شکم شما دارد. ممکن است کودک درون شما به جای لگد زدن شروع به فشار آوردن به شکم شما کند. در زمانی که این کار را انجام می‌دهد ممکن است شما پاهای آن را از روی شکم خود ببینید. جنین در این هفته رشد خیلی خوبی داشته و تلاش می‌کند وزن خود را افزایش دهد.

کودک شما به دلیل گرفتن فضای زیاد در رحم دچار مشکل خاصی نمی‌شود، اما تعداد لگد‌ها نباید بیش از حد شود. برای اینکه بدانید مشکلی در این زمینه وجود ندارد حتماً با پزشک متخصص خود مشورت کنید تا شما را معاینه کند.

تمام اعضای بدن کودک در هفته سی و پنجم تقریباً کامل است. کلیه‌ها، کبد، مغز، اندازه سر و... تکمیل شده‌اند. کودک در این هفته بیشتر به سرگرمی می‌پردازد. پس باز هم یادتان باشد برخی تکان‌ها و لگد زدن‌ها طبیعی است و حتی ممکن است به مثانه شما هم فشاری را وارد کند.

علائم شایع در هفته سی و پنجم بارداری
فشار مثانه
در این هفته مثانه شما به دلیل بزرگتر شدن کودک تحت فشار قرار می‌گیرد و ممکن است زود به زود ادرار کنید. این مسئله طبیعی است. از این رو سعی کنید از سفرهای غیرضروری جلوگیری کنید و به طور مرتب، روزی هشت لیوان آب بنوشید. هرگز سعی نکنید دستشویی خود را نگه دارید چرا که این کار به شما و جنین آسیب می‌زند.

یبوست
یبوست از جمله علائمی است که در بسیاری از خانم‌ها در دوران بارداری دیده می‌شود. به خصوص این موضوع در هفته سی و پنجم نیز کمی افزایش پیدا می‌کند. حتما فیبر زیادی را در رژیم غذایی خود قرار دهید. اگر همه چیز را امتحان کرده‌اید و هنوز با یبوست دست و پنجه نرم می‌کنید، از پزشک خود کمک بگیرید.

درد در باسن و لگن
درد در لگن و باسن به دلیل بزرگتر شدن جنین افزایش پیدا می‌کند و حتی ممکن است چند مورد درد جدید و متفاوت را احساس کنید. اگر از این موضوع احساس ناراحتی می‌کنید، به جنبه مثبت قضیه نگاه کنید. این دردها یک هدف دارند و آن نشان دهنده این است که بدن در حال آماده سازی برای تولد نوزاد است.

انقباضات رحم
درهفته سی و پنجم بارداری، مادر دچار انقباضات رحمی می‌شود. این انقباضات در برخی از مواقع باعث سفت شدن شکم و درد نیز می‌شود. سعی کنید در هنگام رخ دادن آن استراحت کنید و مایعات بنوشید. اگر دردها و انقباضات بیش از حد معمول شد، حتماً با پزشک خود مشورت کند.

پزشک وضعیت کودک شما را بررسی می‌کند تا ببیند آیا وی برای زایمان در موقعیت درستی قرار گرفته است. به خصوص با نزدیک شدن به موعد مقرر، ممکن است پزشک معاینه واژن را نیز انجام دهد تا دهانه رحم شما را بررسی کند.

برای شناخت بیشتر در زمینه خطرات دوران بارداری کلیک کنید.

تغذیه در هفته سی و پنجم بارداری
تغذیه مادر در این هفته باید کامل باشد تا بدن او توان و انرژی کافی برای زایمان را پیدا کند. البته اصول تغذیه‌ای باید در تمامی هفته‌های دوران بارداری رعایت شود. در زیر به مهم‌ترین مواردی که مادر باید در این هفته آن را مصرف کند، اشاره می‌کنیم. همچنین می‌توانید در صورت لزوم طبق نظر پزشک متخصص مکمل‌های غذایی نیز استفاده کنید.

- دریافت کلسیم از طریق مصرف شیر تازه، شیر سویا و شیر بادام

- مصرف خشکبار طبیعی

- مصرف میوه‌های تازه و به خصوص میوه‌های تازه فصل

- استفاده بیشتر از غذاهای آب پز شده

- رعایت ساعات مناسب تغذیه‌ای

- عدم حذف وعده غذایی

- مصرف شیرینی‌های طبیعی مثل عسل، خرما و شیره انگور

- حذف همه مواد غذایی ممنوعه مثل تنقلات شیمیایی، فست فود، شکر سفید، نوشابه و ...

برنامه‌ریزی برای زایمان
همه چیز در مورد زایمان خود را در یک لیست بنویسید. اینکه می‌خواهید به چه صورتی زایمان کنید، چه کسانی نزدتان باشند و کدام بیمارستان را برای اینکار انتخاب می‌کنید. از آنجایی که ممکن است زایمان در هفته سی و پنجم رخ دهد، حتماً برنامه‌ ویژه‌ای برای این موضوع طبق نظر ماما خود داشته باشید. برنامه‌ریزی در کاهش استرس و نگرانی شما بسیار مؤثر است.

برای شناخت بیشتر در زمینه انتخاب بهترین نوع زایمان کلیک کنید.

سؤالات متداول در مورد بارداری هفته سی و پنجم
چه علائم خطری در این هفته وجود دارد؟
خونریزی، لکه بینی، ترشحات واژینال، انقباضات رحمی، سردرد شدید و دائم، تاری دید، تهوع خفیف و شدید و... از جمله این علائم هستند. اما هنگامی این موارد خطرساز می‌شوند که شدت زیادی داشته باشند. لذا باید مرتب معاینه شوید تا مشکلی برایتان پیش نیاید.

آیا می‌توان در هفته سی و پنجم به دندانپزشکی رفت؟
پوسیدگی دندان‌ها در این ماه شایع‌تر است، درنتیجه مراقبت و رعایت بهداشت دهان و دندان خصوصا در این ماه الزامی است. البته قبل از اینکه به دندانپزشک مراجعه کنید، با پزشک متخصص خود مشورت کنید.


برای دریافت مشاوره در زمینه بارداری هفته سی و پنجم می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

منبع: هفته سی و پنجم بارداری | حرکات جنین در هفته 35 بارداری


[ بازدید : 78 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به مشاوره روانشناسی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]