بی توجهی به خانواده همسر

چهارشنبه 9 مهر 1399
3:02
پرهام

بی توجهی به خانواده همسر یکی از مشکلاتی است که زوج‌ها در جلسات مشاوره بسیار آن را مطرح می‌کنند و نارضایتی از سبک ارتباطی همسرشان با خانواده خود را بیان می‌کنند. بسیاری از زوجین از این مسئله شکایت دارند که همسرشان به خانواده آن‌ها توجه کافی ندارد و مانند خانواده خود با آن‌ها رفتار نمی کند. از آنجایی که پس از ازدواج نحوه ارتباط با خانواده همسرمی‌تواند کیفیت رابطه زن و شوهر را نیز تحت تاثیر خود قرار دهد و منجر به اختلافات زیادی شود، در ادامه این مقاله به بررسی بیشتر این موضوع می پردازیم.

منبع: بی توجهی به خانواده همسر

بی توجهی به خانواده همسر یکی از مشکلاتی است که زوج‌ها در جلسات مشاوره بسیار آن را مطرح می‌کنند و نارضایتی از سبک ارتباطی همسرشان با خانواده خود را بیان می‌کنند. بسیاری از زوجین از این مسئله شکایت دارند که همسرشان به خانواده آن‌ها توجه کافی ندارد و مانند خانواده خود با آن‌ها رفتار نمی کند. از آنجایی که پس از ازدواج نحوه ارتباط با خانواده همسرمی‌تواند کیفیت رابطه زن و شوهر را نیز تحت تاثیر خود قرار دهد و منجر به اختلافات زیادی شود، در ادامه این مقاله به بررسی بیشتر این موضوع می پردازیم.

منبع: بی توجهی به خانواده همسر


واکنش ها در برابر بی توجهی به خانواده همسر
واکنش‌های شما در برابر رفتارهای همسرتان در بهتر شدن یا بدتر شدن روابط بسیار تاثیرگذار است. با کسب اطلاعات و آگاهی در این زمینه تلاش کنید که ناآگاهانه باعث سردی بیشتر یا افزایش مشکلات در رابطه نشوید. واکنش‌های تند و شدید در برابر رفتارهای همسرتان باعث می‌شود که او در رفتارهای خود مقاومت و پافشاری بیشتری به خرج دهد.

برای آگاهی بیشتر در زمینه زندگی با خانواده همسر کلیک کنید.

جبهه گیری نکنید تا به بهبود روابط و مسئله بی توجهی به خانواده همسر خود کمک کنید
انتقاد مداوم یا سرزنش همسرتان در مورد نحوه ارتباطش با خانواده شما باعث می شود که او احساس کند که درک متقابلی از او ندارید و صرفا به دنبال طرفداری از خانواده خود هستید.

همچنین این رفتارها باعث می شود که همسرتان شما و خانواده‌یتان را در جبهه مقابل خود ببیند. به همین خاطر او دائما تلاش می کند در برابر شما از خود دفاع کند و امکان دارد که دیگر توصیه‌های درست شما نیز از جانب او مورد پذیرش نباشد.

در بهبود روابط صبور باشید
خیلی از افراد در شکایت از همسرشان در مورد رابطه او با خانواده خود این مسئله را مطرح می‌کنند که همسرشان با خانواده آنها مانند خانواده خودش برخورد نمی کند. توجه کنید که مسلما رابطه صمیمانه‌ای که شما یا همسرتان در طول سال های زندگی با والدین و خانواده های خود داشته‌اید نتیجه سال ها شناخت وتجربه مشترک است. یک رابطه عمیق و صمیمانه تنها زمانی شکل می‌گیرد که افراد به شناخت درستی از هم برسند و تجربیات لذت بخشی را درکنار یکدیگر داشته باشند. این شناخت به بهبود مسئله بی توجهی به خانواده همسر کمک خواهد کرد.

اگر احساس می‌کنید که همسر شما با خانواده‌یتان راحت و صمیمی نیست و برخوردهای سردی از خود نشان می دهد، به کمک هم تلاش کنید تا بیشتر فضای صمیمانه و به دور از تکلفی را برایشان فراهم کنید. اگر سال‌های ابتدایی زندگی مشترک شماست به همسر خود زمان بدهید تا بتواند در طول زمان به شناخت و تجربه بیشتری از آن‌ها دست یابد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه رابطه با خانواده همسر کلیک کنید.

حد ومرزها را مشخص کنید تا به بهبود مسئله بی توجهی به خانواده همسر کمک کنید
یکی از مسائلی که باعث می‌شود افراد دائما از سرد بودن و بی توجهی همسرشان نسبت به خانواده خود انتقاد کنند، نداشتن تصویر دقیق درمورد صمیمیت و ارتباط درست است. در روابط بسیار صمیمی هم مرزبندی‌ها اهمیت ویژه ای دارند. اگر شما با تصور صمیمیت تمام روابط خصوصی خود را با خانواده‌یتان در میان بگذارید در حقیقت به مرزها و حریم شخصی رابطه با همسرتان آسیب می‌زنید و نمی‌توانید انتظار داشته باشید که او از این بابت راضی باشد و رابطه را به همان سبک ادامه دهد.

به سبک شخصیتی همسرتان دقت کنید
اگر تازه با همسرتان وارد زندگی مشترک شده‌اید و حس می کنید که او نمی تواند ارتباط خوبی با خانواده شما برقرار کنید سریعا از این موضوع دلخور و ناراحت نشوید. تلاش کنید علت این رفتارها را بررسی کنید. در طول زمان نگاه کنید که همسرتان چگونه با افراد جدید ارتباط برقرار می کند. بسیاری از افراد هنگام تعامل با افراد جدید احساس راحتی ندارند و ممکن است این ویژگی جزئی از سبک شخصیتی همسر شما باشد و این مسئله تنها خانواده شما را شامل نشود. این شناخت از سبک شخصیتی به بهبود مسئله بی توجهی به خانواده همسر کمک خواهد کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه چگونگی ارتباط با دیگران کلیک کنید.

تلاش کنید که با برقراری گفت‌وگوی مسالمت آمیز و اثربخش با همسرتان درک متقابلی را ایجاد کنید. اگر موانعی بر سر راه ارتباطش با خانواده شما احساس می کند در مورد آن‎ها صحبت کنید و اگر قابل تغییر هستند به راه حل های آن ها فکر کنید.

درنهایت اگر با گذشت مدت زیاد و تلاش‌های شما برای بهبود روابط، آنچه که می خواهید اتفاق نمی افتد، برای پیش گیری از آسیب ها و اختلافات بیشتر با یک متخصص آگاه در این زمینه مشورت کنید. برای دریافت مشاوره خانواده کلیک کنید.


برای دریافت مشاوره در زمینه بی توجهی به خانواده همسر می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.


[ بازدید : 38 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به مشاوره روانشناسی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]