خیانت توافقی | علل و پیامدهای خیانت توافقی

دوشنبه 23 ارديبهشت 1398
22:59
پرهام

خیانت توافقی ، ناسازگاری مشترک یا روابط باز زن و شوهر، همه اینها به یک معنی هستند، اما واقعا این روابط چگونه و به چه معناست؟ طبق آمار، حدود 10 تا 20 درصد از زوجین، این موضوع را تجربه کرده اند. یعنی با رضایت و توافق همسرشان، با فرد دیگری رابطه عاطفی و جنسی دارند. موضوعی که این روزها، به خصوص در شهرهای بزرگ رو به افزایش است. خیانت و ادامه به زندگی مشترک خطرات بسیار جبران ناپذیری به جامعه و مخصوصا فرزندان وارد می کند. شاید بگویید خیانت توافقی بهتر از طلاق و متحمل شدن آسیب های طلاق می باشد؛ اما زمانی که با چالش ها و مشکلات این نوع ازدواج ها رو به رو می شویم، نمی توان با چنین قاطعیتی صحبت کرد.

برای دریافت مشاوره در زمینه خیانت توافقی می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره9092305265 تماس بگیرید.

منبع : خیانت توافقی | علل و پیامدهای خیانت توافقی



خیانت توافقی چیست؟

(CNM (Consensual nin-monogomy را می توان به شکل های مختلفی ترجمه کرد؛ چند همسری توافقی، خیانت مورد رضایت دو طرف، ناسازگاری مشترک و... امروزه در برخی روابط زوجین به وجود آمده است.

تعریف کلی این اصطلاح به این شکل است که زن و شوهر، به دلایلی با هم توافق می کنند که می توانند در عین زندگی مشترک با هم، روابط آزادانه جنسی و عاطفی با افراد دیگری نیز داشته باشند. به قولی زن ها دوست پسر و مرد ها دوست دختری غیر از همسرشان برای خود اختیار کنند.

از دیدگاه این زوج ها CNM با خیانت متفاوت است. افرادی که خیانت می کنند معمولا در شرایط سری و محرمانه این کار را می کنند و در صورت عیان شدن موضوع، ممکن است کار به جدایی برسد، اما در این نوع روابط، معمولا همه چیز آگاهانه است و زندگی زن و شوهر کنار هم چیزی جز هم خانه بودن و یا برای حفظ زندگی فرزندشان نیست. این زوجین رابطه زناشویی پایدار خود را مقرون خیانت توافقی شان می دانند.

آیا خیانت توافقی باعث بقای خانواده می شود؟

اگر منظور از ازدواج و خانواده، فقط بودن زن و مرد در یک خانه و بودن اسم در شناسنامه همدیگر است باید بگوییم شاید این اتفاق بیافتد. وقتی زن و شوهر از هم راضی نباشند و وارد روابط عاشقانه دیگری شوند، توقعات زناشویی آنها از هم کم شده و نیازی به حل مشکلات یا جدایی احساس نمی کنند. اما بر اساس مشاهدات، فرزندان حاصل از این نوع روابط و ازدواج ها نیز، از زندگی سالمی برخوردار نخواهند بود.

طبیعتا در فرهنگ هایی که عرف و سنت هنوز باقی است، پذیرش این نوع ازدواج سخت تر می شود، اما اینکه جدایی آسیب بیشتری به خانواده و جامعه می زند یا CNM و روابط عاشقانه توافقی با غیر، در هر فرهنگ و جامعه ای نیاز به بررسی بیشتر دارد.

چه چیزی باعث به وجود آمدن خیانت های توافقی می شود؟

نارضایتی از زندگی، اصلی ترین دلیلی است که می توان برایخیانت توافقی مطرح کرد. نارضایتی در هر بخشی از زندگی؛ مالی، روحی و جنسی، می تواند نارضایتی زوجین را از یکدیگر حادتر کرده تا جایی که تصمیم بگیرند نیازهای خود را با فرد دیگری برطرف کنند.

اینکه یک نفر بتواند تمام نیازهای شما را برآورده کند خیلی دلنشین به نظر می رسد، اما زمانی که تعهد به فردی داده می شود، به این معناست که شما حاضرید قید برخی از نیازهای خود را بزنید، اما کنار فردی باشید که برای شما ارزشمند است و هویت زندگی اجتماعی و خانوادگی خود را حفظ کنید.

زمانی که انسان ها، فراتر از ارزش های انسانی و اخلاقی، نیازهای شخص خود را می بینند، روز به روز بیشتر به فروپاشی های اخلاقی جامعه دامن خواهند زد. بنابراین فقط احساس و امیال نباید کنترل انسان را در دست بگیرد.

فروپاشی اعتقادات اخلاقی و دینی نیز دلیل دیگری است که باعث می شود زن و شوهر، در عین آگاهی از یکدیگر، به زندگی مشترک شان متعهد نبوده و نیازی نبینند که همه چیز خود را برای یک نفر بگذارند.

دلیل اصلی ازدواج چیست؟

وفاداری و تعهد، می تواند اصلی ترین دلیل و بنیاد ازدواج باشد. یکی از سخت ترین مسائلی که زوجین می توانند با آن مواجه شوند، زمانی است که یکی از طرفین، قرارداد ازدواج را نقض می کند. ترس از آبرو و قضاوت دیگران، در اکثر مواقع باعث مسکوت ماندن خیانت می شود. اما زمانی که اصلی ترین دلایل ازدواج یعنی وفاداری، عشق و همراهی بین زوجین از بین برود و با افراد دیگری تقسیم می شود، بسیار تلخ و آسیب زا می باشد. نقش خانواده در ایجاد و یا ممانعت از انحرافات تمام اعضای خانواده و تشکیل یک خانواده سالم، اصل ازدواج و با هم بودن زن و مرد را تعریف می کند.

چرا زن و شوهر، روابط باز همسرشان را می پذیرند؟

اصلی ترین دلیلی که می توان برای خیانت توافقی مطرح کرد، نارضایتی زن و شوهر از هم می باشد. اما چرا زوجین مخالفتی نمی کنند؟ برای پاسخ به این سوال باید گفت توقعات و مسئولیت هایی که در زندگی زناشویی برای زن و مرد وجود دارد گاهی بیشتر از حد توانشان می شود. افرادی که توانایی حل مسائل را نداشته و نمی توانند توقعات همسرشان را برآورده کنند، می توانند با صدور مجوز خیانت به همسرشان، از زیر بار مسئولیت های زندگی شانه خالی کرده و هم خود و هم همسرش را دچار یک دور باطل کند.

گاه این مجوز صرفا جهت رفع نیاز جنسی داده می شود و آن را خطری برای ازدواج نمی دانند. در حالی که رابطه جنسی با غیر یکی از انواع خیانت می باشد که دارای آسیب ها و پیامدهای خاص خودش است. چه مرد و چه زن اگر با نشانه های خیانت همسرخود مواجه شد، پیش از آن که اقدامی انجام دهد؛ بهتر است با در میان گذاشتن مشکل خود با یک روانشناس به جای انجام اشتباهات بیشتر، به حل مساله بپردازد.

مشاوره روانشناسی و مشاوره ازدواج به زوجین کمک می کند تا بتوانند سلامت زندگی زناشویی خود را حفظ نمایند. مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی با کادر مجرب در زمینه ازدواج و خانواده به شما خدمات ارائه می دهد.

برای دریافت مشاوره در زمینه خیانت توافقی می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره9092305265 تماس بگیرید.


منبع : خیانت توافقی | علل و پیامدهای خیانت توافقی


برچسب ها: خیانت توافقی ,
[ بازدید : 217 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به مشاوره روانشناسی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]