ال اس دی

شنبه 26 مهر 1399
17:27
پرهام

ال اس دی (LSD) چیست و به چه منظوری استفاده می‌شود؟ ال اس دی در طبقه مواد توهم زا قرار دارد و جوانان از آن به منظور تجربه هیجان بیشتر در زندگی استفاده می‌کنند. LSD مرز بین خیال و واقعیت را از بین می‌برد و تمایز این دو را برای مصرف کننده دشوار می‌کند. به دلیل عوارض ناخوشایندی که این ماده بر ذهن و روان فرد می‌گذارد، بسیاری از خانواده‌ها پس از اطلاع از اینکه فرزندشان ال اس دی مصرف می‌کند بسیار مضطرب و نگران شده و دست به اقدامات عجولانه‌ای می‌زنند. با این حال بهتر است با آگاهی از نقش خانواده در ترک اعتیاد و دریافت مشاوره ترک اعتیاد بهترین روش برای رو به رو شدن با فرد مصرف کننده را اتخاذ نمایید.

منبع: ال اس دی

ال اس دی (LSD) چیست و به چه منظوری استفاده می‌شود؟ ال اس دی در طبقه مواد توهم زا قرار دارد و جوانان از آن به منظور تجربه هیجان بیشتر در زندگی استفاده می‌کنند. LSD مرز بین خیال و واقعیت را از بین می‌برد و تمایز این دو را برای مصرف کننده دشوار می‌کند. به دلیل عوارض ناخوشایندی که این ماده بر ذهن و روان فرد می‌گذارد، بسیاری از خانواده‌ها پس از اطلاع از اینکه فرزندشان ال اس دی مصرف می‌کند بسیار مضطرب و نگران شده و دست به اقدامات عجولانه‌ای می‌زنند. با این حال بهتر است با آگاهی از نقش خانواده در ترک اعتیاد و دریافت مشاوره ترک اعتیاد بهترین روش برای رو به رو شدن با فرد مصرف کننده را اتخاذ نمایید.

منبع: ال اس دی

ال اس دی
LSD ماده توهم زای نیمه صنعتی است که به اعتیاد آور می‌باشد و از ترکیب نوعی قارچ و ماده دی اتیل آمید تولید می‌شود. این ماده گیرنده‌های سروتونین که در درک و تفسیر واقعیت نقش دارند را فعال می‌کند. مغز به طور طبیعی محرک‌های اضافه و نامربوط را فیلتر می‌کند تا به ادراک صحیح‌تری از واقعیت دست پیدا کند. با فعال شدن بیش از حد گیرنده‌های سروتونین محرک‌های نامربوطی در مغز پردازش می‌شوند که ادراک از واقعیت را مخدوش می‌کند.

با مصرف LSD فرد باور دارد که چیزی را احساس کرده در حالی که تجربیات او فقط در مغزش اتفاق افتاده است. گاهی حواس فرد مصرف کننده با یکدیگر تداخل می‌کنند. به طور مثال فرد مصرف کننده از دیدن صداها یا شنیدن رنگ‌ها صحبت می‌کند. این توهم زا به صورت خوراکی و در شکل کپسول، قرص، آدامس و قطره استفاده می‌شود و تا 60 دقیقه بعد از مصرف اثرات خود را نشان می‌دهد.

برای اطلاع بیشتر درباره انواع مواد توهم زا و انواع مواد اعتیادآور کلیک کنید.


نشانه های مصرف ال اس دی
ال اس دی تأثیرات ادراکی زیادی بر حواس پنج گانه، احساسات و تفکر بر جای می‌گذارد. از جمله مهم ترین تاثیرات آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

- بینایی فرد به شکل دیدن رنگ‌های تند، دید تار، هاله نور و تغییر در شکل و رنگ اجسام تحت تأثیر قرار می‌گیرد.

- مصرف کننده دچار لرزش، احساس فشار بر بدن و احساس سبکی در سر می‌شود.

- فرد احساس سرخوشی، خوشبختی، آرامش و زندگی در یک رؤیا دارد و هم زمان دچار اضطراب و گیجی می‌شود. ممکن است تغییرات سریع خلق نیز مشاهده شود.

- ادراک زمان در فرد تحریف می‌شود، طوری که ممکن است کند یا تند شدن گذر زمان برای فرد اتفاق بیفتد.

- افکار غیرمعمول که با سرعت عبور می‌کنند و احساس برتری که در این افراد تجربه می‌شود.


عوارض مصرف ال اس دی
LSD عوارض متنوعی ایجاد می‌کند که بعضی از آن‌ها مدتی بعد از مصرف از بین می‌روند و بعضی از آن‌ها نیز اثرات بلند مدت هستند که در فرد مدت‌های طولانی و یا تا پایان عمر باقی می‌مانند.

عوارض کوتاه مدت
یکی از مهم‌ترین خطرات مصرف ال اس دی پیش بینی ناپذیری آن است. به این صورت که هر شخصی به شیوه‌ای متفاوت به این ماده واکنش نشان می‌دهد. ذهنیت، توقعات، افکار، محیط، استرس و روحیه فرد در زمان مصرف ال اس دی نحوه تاثیر آن را متفاوت می‌کند.

LSD همچنین می تواند باعث احساس بهزیستی و ارتقاء بینش نسبت به خلاقیت و حل مسأله شود. با این حال با توجه به پیش بینی ناپذیری اثرات آن، احتمال دارد مصرف ال اس دی به یک کابوس واقعی بدل شود. ترس شدید، احساس پارانویا و گسست از خویشتن در طی مصرف ممکن است اتفاق بیفتند. گاهی فرد مصرف کننده احساس می‌کند که در حال مرگ است یا در جهنم زندگی می‌کند.

تاثیرات ال اس دی بر جسم شامل موارد زیر می‌باشد.

گشادی مردمک‌ها، افزایش تعریق، افزایش ضربان قلب، افزایش فشار خون و دمای بدن
کاهش اشتها، خشکی دهان، سرگیجه و بی خوابی
لرزش و احساس ضعف و بی حسی
عوارض بلند مدت
LSD مانند همه مواد اعتیاد آور در بدن تحمل ایجاد می‌کند و به دوز مصرفی بیشتری در دفعات بعدی نیاز دارد تا فرد را به لذت تجربه شده قبلی برساند. این روند در ال اس دی بسیار سریع تر طی می‌شود. به طور مثال اگر سه روز متوالی یک دوز مشابه مصرف شود، در روز سوم عملا هیچ تأثیری در مصرف کننده مشاهده نمی‌شود و فرد مجبور است برای کسب تاثیرات قبلی میزان مصرف خود را افزایش دهد.

اعتیاد جسمی به ال اس دی وجود ندارد اما اعتیاد روانی آن به حدی شدید است که می‌تواند عوارض و آسیب‌های جدی ایجاد کند. برای مثال مصرف این ماده می‌تواند باعث بروز سایکوز به صورت بلند مدت در فرد شود یا در مبتلایان به اسکیزوفرنی بیماری را تشدید کند. به علاوه این ماده خود عاملی برای ورود به دنیای اعتیاد است و احتمال تجربه سایر مواد دیگر را نیز بالا می‌برد. از جمله دیگر عوارض بلند مدت ال اس دی می‌توان به فلش بک اشاره کرد. فلش بک به معنای ادراک (و نه یادآوری) مجدد توهمات زمان مصرف و اختلال در جهت یابی است. این تجربه ناخوشایند حتی بعد از یک بار مصرف ال اس دی نیز می‌تواند در فرد ایجاد شود.

برای اطلاع بیشتر درباره سایکوز کلیک کنید.


درمان و ترک ال اس دی
ترک ال اس دی بستگی زیادی به دوز مصرفی، مدت زمان مصرف و از همه مهم تر شخصیت و محیط بیمار دارد. روان درمانی و مشاوره فردی مهم ترین روش در این راه است که ترک بدون آن بسیار دشوار و حتی غیر ممکن می‌شود چرا که این ماده اعتیاد جسمی ندارد اما عوارض و اعتیاد روانی آن بسیار شدید است و در نتیجه به مداخلات روان شناختی جدی تری نیاز دارد. در ترک این ماده از روش‌های روان درمانی گوناگونی استفاده می‌شود که از جمله این‌ها می‌توان به درمان‌های شناختی-رفتاری، درمان‌های انگیزشی، خانواده درمانی برای افزایش آگاهی خانواده از این ماده و گروه درمانی به همراه سایر افراد درگیر در اعتیاد اشاره کرد.

در همه این روش‌ها ریشه اعتیاد به طور جدی مورد بررسی قرار گرفته و حل و فصل می‌شود. هم چنین آسیب‌های روانی که تحت تاثیر مصرف به فرد وارد شده مورد ارزیابی قرار گرفته و برنامه درمانی متناسب با مشکل برای فرد در نظر گرفته می‌شود. توجه داشته باشید که درمان فقط به ترک محدود نمی‌شود و راهکارهایی برای دوران پس از ترک، نحوه مقابله با وسوسه ها و پیشگیری از مصرف مجدد نیز به فرد ارائه می‌گردد.

برای شناخت بیشتر درباره نقش خانواده در ترک اعتیاد کلیک کنید.


انتخاب مرکز مشاوره حامی هنر زندگی برای ترک اعتیاد به مواد توهم زا
همه افرادی که از اعتیاد به مواد توهم زا رنج می‌برند به دنبال راهکاری برای رهایی از این مسئله هستند اما مشکلات روانی و جسمانی که در پی آن پدید می‌آید درمان را با مشکل مواجه می‌کند. با این حال مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی با داشتن مشاورانی برجسته و ایجاد محیطی امن و آرام امکان درمان هرگونه اعتیاد را بدون استفاده از روش‌های سنتی امکان پذیر کرده است و به افراد درگیر با اعتیاد اطمینان خواهد داد تا در کمترین زمان ممکن دوران پاکسازی را سپری کرده و بتوانند روند عادی زندگی خود را دنبال کنند. همچنین حامی هنر زندگی به افرادی که تمایل ندارند خانواده‌هایشان در جریان موضوع اعتیادشان باشند این اطمینان را می‌دهد که تمامی روند درمان و مشاوره به صورت یک راز باقی خواهد ماند و اطلاعات نزد این مرکز محفوظ می‌ماند.

برای اطلاع از روند دریافت مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید.


سوالات متداول
مصرف ال اس دی با چه عوارضی همراه است؟
ال اس دی می‌تواند باعث مشکلات جسمی از جمله افزایش ضربان قلب، گشادی مردمک چشم و کاهش اشتها شود اما آنچه که از اهمیت بیشتری برخوردار است عوارض روانی این ماده مخدر می‌باشد که به مرور باعث از بین رفتن حواس پنجگانه، اضطراب، افسردگی و اسکیزوفرنی می‌شود.


برای دریافت مشاوره در زمینه اعتیاد می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی با موبایل با شماره 02122018502 و از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

منبع: ال اس دی


برچسب ها: ال اس دی ,
[ بازدید : 97 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به مشاوره روانشناسی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]