ایمنی نوزاد

يکشنبه 25 آبان 1399
20:03
پرهام

داشتن فرزند یکی از اتفاقات شیرین زندگی است اما معمولا والدین نگرانی‌هایی در رابطه با ایمنی نوزاد و کودک خود دارند و سعی می‌کنند بیشتر مراقب او باشند تا آسیبی نبیند. به همین دلیل ممکن است اجازه‌ بسیاری از کارها را به کودک خود ندهند و او را سرگرم کار‌های بی‌خطر کنند. البته این نکته را در نظر داشته باشید که کودکان کنجکاو هستند و دوست دارند تجربه‌های مختلفی کسب کنند. بنابراین والدین می‌توانند از طریق استفاده از وسایلی که امنیت آن‌ها را بیشتر می‌کند این اجازه را به کودکان بدهند تا تجربه‌ خوبی کسب کنند. این وسایل نگرانی و دغدغه‌های والدین را کمتر می‌کند و باعث می‌شود آسوده‌تر باشند. در ادامه به معرفی وسایلی که امنیت نوزادان و کودکان را بیشتر می‌کند می‌پردازیم.

منبع: ایمنی نوزاد

داشتن فرزند یکی از اتفاقات شیرین زندگی است اما معمولا والدین نگرانی‌هایی در رابطه با ایمنی نوزاد و کودک خود دارند و سعی می‌کنند بیشتر مراقب او باشند تا آسیبی نبیند. به همین دلیل ممکن است اجازه‌ بسیاری از کارها را به کودک خود ندهند و او را سرگرم کار‌های بی‌خطر کنند. البته این نکته را در نظر داشته باشید که کودکان کنجکاو هستند و دوست دارند تجربه‌های مختلفی کسب کنند. بنابراین والدین می‌توانند از طریق استفاده از وسایلی که امنیت آن‌ها را بیشتر می‌کند این اجازه را به کودکان بدهند تا تجربه‌ خوبی کسب کنند. این وسایل نگرانی و دغدغه‌های والدین را کمتر می‌کند و باعث می‌شود آسوده‌تر باشند. در ادامه به معرفی وسایلی که امنیت نوزادان و کودکان را بیشتر می‌کند می‌پردازیم.

منبع: ایمنی نوزاد

امنیت نوزاد و کودک در خانه
هنگامی که نوزادان رشد می‌کنند بیشتر کنجکاو می‌شوند و تمایل دارند کاربرد وسایل مختلف موجود در خانه را کشف کنند. به همین دلیل ممکن است دست به کارهای خطرناکی بزنند. در ادامه وسایلی را معرفی می‌کنیم که تهیه‌ آن‌ها ضروری است و باید مورد توجه قرار بگیرد.


وسایل ضروری برای ایمنی نوزاد و کودک در خانه
پوشش سوکت: وسیله‌ای کاربردی برای جلوگیری از قرار دادن انگشت در پریز برق می‌باشد. این وسیله از برق گرفتگی و شوک الکتریکی جلوگیری می‌کند.

نرده محافظ: این وسیله برای جلوگیری از ورود کودکان به مکان‌های ناامن یا جلوگیری از سقوط کودکان از پله‌ها طراحی شده‌است.

محافظ لبه: این محصول از آسیب ناشی از برخورد با لبه‌های تیز و خطرناک جلوگیری می‌کند. این وسیله به دلیل اینکه از فوم ساخته شده است بسیار نرم و انعطاف پذیر است.

محافظ گوشه‌های تیز: این وسیله در گوشه‌های تیز و پرخطر نصب می‌شود و گوشه‌های برنده را برای کودکان نرم و ایمن می‌کند.

محافظ انگشتان دست: این وسیله‌ خلاقانه از قرار گرفتن و ماندن دست بین در جلوگیری می‌کند و محل نصب آن بالای دستگیره‌ در است.

سنسور دود: یکی دیگر از وسایل ایمنی نوزاد و کودک سنسور دود است. زمانی که در محیط خانه دود انتشار پیدا می‌کند و آتش سوزی می‌شود این کالا آژیر می‌کشد و اعضای خانه را باخبر می‌کند. این سنسور در محیط‌های مختلفی مثل آشپزخانه، اتاق خواب، اتاق نشیمن و راهروها قابل نصب است.

سنسور نشت گاز مونوکسید کربن: در فصل سرد سال هنگام استفاده از وسایل گرمایشی کاربرد دارد چراکه آمار تلفاتی که از طریق گاز مونوکسید مسموم می‌شوند، افزایش پیدا کرده است. این کالا یک دستگاه الکترونیکی برای افزایش امنیت در محیط‌های مسکونی نسبت به نشت گازهای خطرناک می‌باشد.

قفل پنجره: این وسیله راه امنی برای قفل کردن پنجره‌ها مخصوصا در آپارتمان می‌باشد. با استفاده از این وسیله می‌توانید بدون اینکه پنجره‌ها را بسته نگه دارید از سقوط ناخواسته‌ فرزندتان جلوگیری کنید.

چسب ایمنی شیشه: این چسب‌ها بر روی شیشه چسبانده می‌شوند و اگر شیشه شکست، از خرد شدن آن جلوگیری می‌کند و مانع ریختن خرده‌های شیشه می‌شود.

برای شناخت بیشتر در زمینه مراقبت از نوزاد کلیک کنید.

ایمنی در آشپزخانه
زمانی که مادران در آشپزخانه مشغول آشپزی هستند،‌ کودکان و نوزادان تمایل دارند تا همراه مادر خود باشند و آن‌ها هم برای خود کاری انجام دهند. اما در ابتدا باید این نکته را در نظر داشته باشید که حضور نوزادان و کودکان در آشپزخانه خطرناک است و سعی کنید آن‌ها را از آشپزخانه دور کنید. لازم است برخی نکات ایمنی مانند استفاده از محافظ گوشه و محافظ پنجره را فراموش نکنید.

نوشیدنی و غذاهای داغ را دور از دسترس کودک قرار دهید، وسایل برقی را زمانی که بدون استفاده است از برق بکشید تا کودک آن را روشن نکند، پس از اتمام آشپزی از خاموش بودن شعله‌ها مطمئن شوید، وجود کپسول آتش نشانی در آشپزخانه ضروری است و وسایل خطرناک را دور از دسترس کودک قرار دهید. در ادامه به وسایلی که امنیت فرزندتان را می‌تواند تا حدودی افزایش دهد اشاره می‌کنیم.

قفل کمد و کشو: این قفل‌ها U شکل هستند و قابل نصب در آشپزخانه، حمام و اتاق خواب می‌باشد و از دسترسی آسان کودکان به کمد، کابینت و کشو جلوگیری می‌کند.

نرده محافظ در گاز و فر: زمانی که در حال آشپزی هستید با استفاده از این وسیله‌ کاربردی می‌توانید مانع از دسترسی فرزندتان به اجاق گاز شوید. پس از اتمام آشپزی نیز می‌توانید این وسیله را به طرف پایین بیاورید و روی دستگیره‌ها قرار دهید تا کودکتان نتواند به دستگیره‌های گاز دسترسی داشته باشد و از وقوع نشت گاز و سوختگی به شدت جلوگیری می‌کند.

برای آگاهی بیشتر در زمینه مشاوره کودک کلیک کنید.

ایمنی نوزاد و کودک در حمام
آب بازی معمولا یکی از تفریحات مورد علاقه‌ کودکان و نوزادان می‌باشد اما حمام کردن در عین لذت بخش بودن می‌تواند خطراتی نیز داشته باشد. خطراتی مانند غرق شدن و خفه شدن نوزاد در عمق ۵ سانتی متری، سوختگی بر اثر داغ بودن آب، آسیب ناشی از لیز خوردن و اینگونه مسائل بسیار خطرآفرین هستند. بنابراین هرگز نباید اجازه دهید کودکتان تا قبل از ۵ سالگی تنها به حمام برود و حتما باید یک نفر همراه او باشد. وسایل زیر از جمله لوازم ضروری هنگام حمام کردن با کودک می‌باشد.

دماسنج حمام: این وسیله‌ کاربردی باعث می‌شود تا بتوانید دمای آب وان را اندازه گیری کنید و از آسیب دیدن پوست نوزاد در اثر قرار گرفتن زیر آب داغ جلوگیری کنید. دمای مناسب در حمام باید بین ۳۴ تا ۳۷ درجه سانتیگراد باشد.

کفپوش ضد لغزش حمام: زمانی که زمین خیس باشد احتمال لغزش چندین برابر می‌ِشود، استفاده از این محصول باعث جلوگیری از لغزش کودکان و نوزادان می‌ِشود.

محافظ شیر آب حمام: زمانی که فرزند خود در وان آب حمام می‌کنید مراقب برخورد سرش با شیر آب باشید. برای جلوگیری از آسیب دیدن سر ناشی از برخورد با شیر آب می‌توانید از این محافظ استفاده کنید. این وسیله به دلیل جنسی که دارد شدت ضربه را کم می‌کند.

کلاه حمام: یکی از وسایل ایمنی نوزاد و کودک کلاه حمام می‌باشد،‌ این وسیله از ورود شامپو به چشمان کودک جلوگیری می‌کند و علاوه بر استفاده در حمام می‌توان در مکان‌های باز نیز استفاده کرد و از برخورد نور آفتاب با چشمان کودک جلوگیری کرد.

برای دریافت آموزه های لازم برای مراقبت از نوزاد تازه متولد شده کلیک کنید.

سایر لوازم ایمنی نوزاد و کودک
برخی دیگر از وسایل هستند که برای خود نوزاد یا کودک استفاده می‌شود و از آن‌ها محافظت می‌کند. این وسایل شامل موارد زیر است.

محافظ سر کودک: زمانی که کودک تازه شروع به راه رفتن می‌کند نمی‌تواند به خوبی تعادل خود را حفظ کند و زمین می‌خورد. این وسیله در زمان زمین خوردن کودک از آسیب دیدن سر او جلوگیری می‌کند و اجازه نمی‌دهد سر کودک آسیب ببیند.

مچ بند نگهدارنده کودک: با استفاده از این محصول در مکان‌های شلوغ و پرتردد، اطمینان دارید که کودکتان نزدیک شما است و زیر نظر شما می‌باشد. یک سر این محصول به دست کودک بسته می‌شود و سر دیگر آن به دست والدین بسته می‌شود، و تا اندازه ۱۷۰ سانتی متر کش می‌آید.

قفل توالت فرنگی: زمانی که کودکان آداب دستشویی رفتن را یاد می‌گیرند، ممکن است به دلیل کنجکاوی با توالت فرنگی کار کنند و این اقدام آن‌ها بسیار خطرناک است و ممکن است باعث خفگی یا شکستگی لگن شود. این قفل باعث می‌شود تا زمانی که توسط بزرگترها باز نشود، کودکان امکان دسترسی به آن‌ را نداشته باشد.

شلوار محافظ کودک: این شلوار زمانی که کودکان چهار دست و پا راه می‌روند مانع از ایجاد اصطکاک زانوی کودکان با فرش می‌شود و باعث می‌گردد کودکان درد کمتری را احساس کنند.

محافظ تخت: محافظ تخت وسیله‌ای است برای حفظ ایمنی نوزاد و کودک در هنگام خواب که مانع از افتادن کودک و آسیب دیدن او می‌شود.


برای دریافت مشاوره در زمینه ایمنی نوزاد و کودک می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق شماره 02122018502 و یا از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

منبع: ایمنی نوزاد


برچسب ها: ایمنی نوزاد ,
[ بازدید : 49 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به مشاوره روانشناسی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]