موانع موفقیت و پیشرفت | موانع رسیدن به هدف چیست؟

پنجشنبه 29 آبان 1399
18:45
پرهام

موانع موفقیت و پیشرفت چه چیزهایی هستند؟ بسیاری از افراد با وجود همه تلاش‌هایی که می‌کنند نمی‌توانند طعم موفقیت را در زندگی خود بچشند. همین امر باعث می‌شود که دائما از خود بپرسند چه چیزی مانع پیشرفت من می‌شود یا چرا من نمی‌توانم همانند دیگران به دستاوردهای خوشایند دست پیدا کنم؟ شناسایی موانعی که در این مسیر بر سر راهتان قرار دارند به شما کمک می‌کند تا عملکرد خود را بهبود ببخشید و با سهولت بیشتری به موفقیت دست یابید. مشاوره شغلی و مشاوره روانشناسی به شما کمک می کنند تا مسائل را از نظر یک کارشناس مد نظر قرار بدید. برای دریافت مشاوره تلفنی کلیک کنید.

منبع: موانع موفقیت و پیشرفت | موانع رسیدن به هدف چیست

موانع موفقیت و پیشرفت چه چیزهایی هستند؟ بسیاری از افراد با وجود همه تلاش‌هایی که می‌کنند نمی‌توانند طعم موفقیت را در زندگی خود بچشند. همین امر باعث می‌شود که دائما از خود بپرسند چه چیزی مانع پیشرفت من می‌شود یا چرا من نمی‌توانم همانند دیگران به دستاوردهای خوشایند دست پیدا کنم؟ شناسایی موانعی که در این مسیر بر سر راهتان قرار دارند به شما کمک می‌کند تا عملکرد خود را بهبود ببخشید و با سهولت بیشتری به موفقیت دست یابید. مشاوره شغلی و مشاوره روانشناسی به شما کمک می کنند تا مسائل را از نظر یک کارشناس مد نظر قرار بدید. برای دریافت مشاوره تلفنی کلیک کنید.

منبع: موانع موفقیت و پیشرفت | موانع رسیدن به هدف چیست

اهمیت شناخت موانع موفقیت و پیشرفت
ممکن است در زندگی خود فردی بسیار تلاشگر باشید اما همواره در رسیدن به موفقیت با شکست مواجه شوید. این مسئله می‌تواند شما را ناامید کرده و باعث شود که عزت نفستان آسیب ببیند. از همین رو بسیار اهمیت دارد که موانع اصلی که بر سر راهتان قرار دارد را بشناسید و با حل و فصل آن‌ها فرایند دست یابی به پیشرفت و موفقیت در زندگی را برای خود تسهیل نمایید. برای آگاهی بیشتر درباره موفقیت در زندگی کلیک کنید.

مهم‌ترین موانع موفقیت و پیشرفت
مهم‌ترین موانع موفقیت و پیشرفت چه مواردی هستند؟ محققان با ارزیابی زندگی نامه افراد و بررسی عواملی که در شکست‌های آن‌ها نقش دارند توانسته‌اند به چند عامل مهم به عنوان موانع اصلی بر سر راه موفقیت و پیشرفت اشاره کنند. ما در ادامه چند مورد از مهم‌ترین آن‌ها را بیان کرده‌ایم. برای آشنایی با ویژگی های افراد ناموفق کلیک کنید.

1- نداشتن برنامه ریزی درست
برنامه ریزی یکی از اصول اولیه برای موفقیت است. در واقع بسیاری از مواقع شکست‌های ما از برنامه‌های نادرست نشات می‌گیرند. برای اینکه بتوانید یک برنامه ریزی منطقی و قابل اجرا داشته باشید لازم است زمان را به درستی مدیریت کرده و اهداف قابل دسترسی برای خود تعیین کنید. همچنین بسیار اهمیت دارد که برنامه شما انعطاف پذیر باشد و شما آن را دائما متناسب با نیازهای خود و مطالبات محیطی به روز کنید. اگر احساس می‌کنید که همواره در اجرا کردن برنامه‌هایی که برای خود می‌ریزید با شکست مواجه می‌شوید مشاوره گرفتن از یک روانشناس می‌تواند تا حد زیادی در بهبودی این اوضاع به شما کمک نماید.

2- نداشتن تمرکز از جمله موانع موفقیت و پیشرفت
عدم تمرکز یکی از مشکلات رایج در میان مردم عصر حاضر است. دغدغه‌های ذهنی زیاد و انجام کارهای گوناگون در آن واحد، باعث می‌شود که نتوانید هیچ یک را به نحو احسن انجام دهید. همچنین داشتن اضطراب و استرس زیاد نیز می‌تواند در عدم تمرکز نقش بسزایی داشته باشد. در شرایطی که تمرکز ندارید نمی‌توانید اهداف خود را به خوبی بشناسید و همین مسئله عملکرد شما را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

کمک گرفتن از فنون روانشناختی نظیر ذهن آگاهی و انجام تمرین‌هایی نظیر مراقبه می‌تواند به شما کمک کند تا بتوانید به تمرکز بالاتری دست یابید. اگر احساس می‌کنید هرچیز کوچکی حواس شما را پرت می‌کند و تلاش‌هایتان تحت تاثیر عدم تمرکز آسیب می‌بیند لازم است از یک متخصص در حوزه سلامت روان، نظیر روانشناس برای ارزیابی دقیق تر وضعیت خود کمک بگیرید.

3- اهمال کاری
اهمال کاری یا به تعویق انداختن کارها یکی از عوامل بسیار مهمی است که در عدم موفقیت افراد نقش پررنگی دارد. در واقع یکی از کلیدهای موفقیت افرادی که به جایگاه دلخواه خود در زندگی می‌رسند این است که هرکاری را درست در زمان خود انجام می‌دهند. در حالی که پشت گوش انداختن وظایف و مسئولیت‌ها به مرور باعث می‌شود که انجام آن‌ها سخت تر به نظر برسد و اراده انسان نیز تا حد زیادی تضعیف گردد. البته اهمال کاری مشکلی است که می‌تواند از عوامل روانشناختی گوناگونی نشات بگیرد.

برخورداری از روحیه کمال گرایی، درگیری با اضطراب مفرط و خودانضباطی ناکافی از جمله مهم ترین عواملی هستند که می‌توانند با اهمال کاری ارتباط داشته باشند. اگر به تعویق انداختن کارهای زندگی‌تان به یک سبک زندگی برای شما تبدیل شده لازم است برای تغییر آن از یک متخصص روانشناس کمک بگیرید. این مشاوره می‌تواند حتی به صورت تلفنی نیز انجام گیرد. او به شما کمک می‌کند ریشه اصلی این رفتار خود را بشناسید و با حل و فصل آن زمان بندی مناسب تری را نیز برای انجام فعالیت‌هایتان به کار بگیرید و موانع موفقیت و پیشرفت را کنار بزنید. برای اطلاع از روند دریافت مشاوره تلفنی کلیک کنید.

4- کیفیت نامناسب تعاملات بین فردی
انسان‌ها در ارتباط بین فردی ساخته می‌شوند. همه ما موجوداتی اجتماعی هستیم و به راهنمایی و تشویق دیگران نیاز داریم. در نتیجه لازم است که به مجموعه افرادی که اطرافتان قرار دارند نگاهی بیاندازید و ببینید آن‌ها تا چه حد به شما در مسیر پیشرفت کمک می‌کنند. نشست و برخاست با افرادی که دائما شما را مایوس کرده یا ساز مخالف می‌زنند ناخودآگاه و به مرور زمان شما را از پیشرفت باز می‌دارد. در واقع موفقیت‌های شما می‌تواند میانگینی از عملکرد و نگرش اطرافیانتان باشد. در نتیجه تلاش کنید ارتباطات خود را با افراد موفق افزایش دهید و همواره از این تعاملات در جهت پیشرفت و موفقیت بهره بگیرید.

5- ترس از شکست از جمله موانع موفقیت و پیشرفت
ترس از شکست عامل بزرگی است که بسیاری از افراد را از حرکت باز می‌دارد. زمانی که شما نگران شکست خوردن هستید ترجیح می‌دهید هیچ ریسکی نکنید و یا قدم مهمی در زندگی تان برندارید که مبادا این قدم با شکست مواجه شود. همین الگوی رفتاری به مرور زمان، شما را از دستاوردهای مهم زندگی محروم کرده و مانعی بر سر موفقیتتان می‌شود. به همین خاطر لازم است بر ترس‌های خود غلبه کنید. در همین راستا اهداف کوچک و قابل دسترسی برای خود تعیین کرده و خودتان را برای هرگونه شکست نیز آماده نمایید. این را بپذیرید که هیچ انسانی کامل نیست و موفق ترین انسان‌ها نیز روزی زمین خوردن را تجربه کرده‌اند.


سوالات متداول
- کمال گرایی چگونه مانع از پیشرفت می‌شود؟
کمال گرایی افراطی باعث می‌شود که افراد همواره تلاش کنند که کامل باشند. این افراد توقع مواجهه با هیچ گونه عیب و نقصی را ندارند. در واقع رو به رو شدن با کم و کاستی‌ها، آن‌ها را به طور کل ناامید کرده و باعث می‌شود که احساس کنند شکست خورده‌اند. این احساس ناکامی و شکست در دراز مدت باعث می‌شود فرصت‌های پیش روی خود را به درستی نبینید و همواره بر کمبودها و مشکلات تمرکز داشته باشید.


برای دریافت مشاوره در زمینه موفقیت می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق شماره 02122018502 و یا از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

منبع: موانع موفقیت و پیشرفت | موانع رسیدن به هدف چیست


[ بازدید : 48 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به مشاوره روانشناسی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]