وسوسه ترک

يکشنبه 10 اسفند 1399
11:38
پرهام

غلبه بر وسوسه بعد از ترک چالش اصلی بیماران پس از ترک اعتیاد است چرا که مصرف دوباره مواد مخدر اصلی‌ترین تهدید برای فرد بیمار محسوب می‌شود. «وسوسه» اصطلاحی است که اشاره به گرایش فرد ترک‌کرده به مصرف دوباره دارد. عمده‌ترین علت بازگشت افراد به اعتیاد، احساس نیاز به مواد مخدر است. احساس نیاز افراد عمدتا به دو دلیل است؛ اول برای رهایی از دردهای ناشی از ترک و دوم دستیابی به لذت کاذب حاصل از مصرف. میزان احتیاج فرد معتاد به مشاوره بعد از ترک به این موضوع بستگی دارد که او چه مدت زمان و چه نوع ماده مخدری را مصرف کرده است. 2 تا 5 سال پس از ترک، حداقل زمانی است که فرد باید تحت نظر روانشناس متخصص یا مشاور باشد. در این زمینه می‌توانید از مشاوره ترک اعتیاد کمک بگیرید.

منبع: وسوسه ترک

غلبه بر وسوسه بعد از ترک چالش اصلی بیماران پس از ترک اعتیاد است چرا که مصرف دوباره مواد مخدر اصلی‌ترین تهدید برای فرد بیمار محسوب می‌شود. «وسوسه» اصطلاحی است که اشاره به گرایش فرد ترک‌کرده به مصرف دوباره دارد. عمده‌ترین علت بازگشت افراد به اعتیاد، احساس نیاز به مواد مخدر است. احساس نیاز افراد عمدتا به دو دلیل است؛ اول برای رهایی از دردهای ناشی از ترک و دوم دستیابی به لذت کاذب حاصل از مصرف. میزان احتیاج فرد معتاد به مشاوره بعد از ترک به این موضوع بستگی دارد که او چه مدت زمان و چه نوع ماده مخدری را مصرف کرده است. 2 تا 5 سال پس از ترک، حداقل زمانی است که فرد باید تحت نظر روانشناس متخصص یا مشاور باشد. در این زمینه می‌توانید از مشاوره ترک اعتیاد کمک بگیرید.

منبع: وسوسه ترک

وسوسه بعد از ترک : لغزش بعد از ترک اعتیاد
وسوسه بعد از ترک، یکی از پیامدهای ترک است که در طول مدت بهبودی اتفاق می‌افتد. افراد به طور معمول بارها برای مدتی طولانی پس از مصرف، دچار وسوسه می‌شوند. نقش اراده بیمار در وسوسه تقریبا کمرنگ است و می توان گفت پیش آمدن وسوسه، نشانه‌ای از وجود بیماری اعتیاد و تکمیل نشدن فرایند درمان است. بهترین راه مقابله با آن، خارج کردن بیمار از شرایط بروز وسوسه می‌باشد. لازم به ذکر است وسوسه به معنی اجبار به مصرف نیست بلکه به معنای لغزش و استفاده مجدد فرد است که می‌توان آن را کنترل کرد. با کمک مشاور خود با مراقبت‌های بعد از ترک آشنا شوید و به آن‌ها عمل کنید. برای کسب اطلاع در زمینه مراقبت‌های بعد از ترک کلیک کنید.


وسوسه بعد از ترک : راهکار های غلبه بر وسوسه
با انجام برخی راهکارها می‌توانید از وسوسه بازگشت به اعتیاد رهایی یابید. این راهکارها عبارتند از:

1. از بین بردن وابستگی به مواد
یکی از دلایل اعتیاد و یا وسوسه برگشت به آن، توانایی نداشتن در کنترل استرس و مدیریت درست آن است. بسیاری از افراد برای رهایی از فشارروانی، سرپوش گذاشتن روی مشکلات و خاطرات تلخ، به مواد مخدر یا الکل پناه می‌برند. بنابراین یکی از راه‌های پیشگیری از وسوسه، مدیریت و کنترل استرس است. تقویت بدن بعد از ترک در این زمینه بسیار اهمیت دارد. برای مدیریت استرس می‌توانید از راهکارهای زیر استفاده کنید:

-ورزش کردن
-مدیتیشن و یوگا
-دوری از محیط‌های استرس زا
-دوش گرفتن
-نوشیدن قهوه و دمنوش

برای کسب اطلاع بیشتر در زمینه کنترل استرس و تقویت بدن بعد از ترک کلیک کنید.

2. خودتان را سرگرم کنید
کتاب بخوانید، با دوستان‌تان ملاقات کنید، به سینما بروید، خودتان را غرق یک سرگرمی‌ کنید و به پیاده‌روی یا ورزش بپردازید. با سرگرم کردن خود به این کارها میل به مصرف مواد مخدر کاهش می‌یابد.

3. درباره‌ی وسوسه بعد از ترک با دیگران صحبت کنید
هر زمان که تمایل به مصرف مواد مخدر به سراغ‌تان آمد، این موضوع را با دوستان یا اعضای خانواده در میان بگذارید. صحبت کردن می‌تواند در شناسایی دقیق منبع این تمایل بسیار مفید باشد.

4. مِیل‌سواری کنید
بسیاری از افراد تلاش می‌کنند در برابر تمایلات خود مقاومت کنند، در حالی‌ که برخی از این تمایلات آن‌قدر قوی هستند که نمی‌توان آن‌ها را نادیده گرفت. زمانی که با این تمایلات مواجه می‌شوید، بهتر است مثل یک موج‌سوار روی امواج تمایلات منفی سوار شوید تا اوج بگیرند، بشکنند و سرانجام مهار شوند. به این تکنیک «میل‌سواری» می‌گویند.

5. وسوسه بعد از ترک | افکارتان را تغییر بدهید
بسیاری از افراد هنگام مواجهه با میل شدید به مصرف مواد، فقط اثراتِ مثبت مواد مخدر را به‌یاد می‌آورند و عوارض منفی آن را فراموش می‌کنند. بنابراین بهتر است به خودتان یادآوری کنید که با بازگشت دوباره به اعتیاد، حالتان بهتر نخواهد شد و هر تلاشی که برای ترک اعتیاد کرده‌اید، به هدر خواهد رفت. مهم‌تر از همه عزیزان‌تان را ناامید می‌کنید. برای اینکه این عواقب را فراموش نکنید، می‌توانید آ‌ن‌ها را روی یک برگه کوچک بنویسید و همیشه همراه خود داشته باشید.

6. پانزده دقیقه صبر کنید!
یکی از راه‌های بازداری از وسوسه مصرف، وقفه در زمانی است که می خواهید ماده را مصرف کنید. با خود قرار بگذاريد كه اگر بعد از پانزده دقيقه هنوز وسوسه باقی بماند، می‌توانيد مجدد مصرف نمایید.

7. تكنيک تنفس درونی
با ده تنفس آرام‌بخش از وسوسه رهایی یابید. تصور كنيد كه با هر دم، هوايي خنك و تازه و انرژي‌بخش وارد بدن شما شده و با بازدم كليه احساسات بد وسوسه و نااميدي از بدن خارج مي‌گردد. استمرار در تمرين اين تكنيك باعث اثربخشي بيشتر آن در موارد بعدي مي‌گردد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مصرف دوباره مواد مخدر کلیک کنید.


وسوسه بعد از ترک | عود کردن چیست؟
نکته مهمی که باید بدانید این است که عود کردن بخشی رایج از فرایند ترک اعتیاد است. البته که عود کردن به معنای شکست در درمان نیست و می تواند در مرور اشتباهات گذشته و شناسایی محرک‌های اشتباه در درمان به شما کمک کند. بنابراین با پزشک یا مشاور خود تماس بگیرید و جلسات و برنامه ترک اعتیاد را مجددا شروع کنید. زمانی که برای ترک اعتیاد دوباره آمادگی لازم را پیدا کردید، علائم عود کردن و اشتباهات گذشته خود را به یاد بیاورید و با اراده، پروسه درمان را مجددا شروع کنید. برای کسب اطلاع در زمینه برنامه ترک اعتیاد کلیک کنید.

دلایل عود کردن اعتیاد
اصلی‌ترین دلایل عود کردن اعتیاد را در اینجا بصورت فهرست‌وار می‌آوریم. شما می‌توانید راجع به تک تک این موارد با روانشناس خود صحبت کنید:

-بوجود آمدن احساسات منفی و مثبت
-آزمودن خویشتنداری
-مشاجره با دیگران
-عوامل ایجاد فشار در محیط (محل کار، خانواده، مهمانی‌ها و...)
-دردهای جسمانی ترک اعتیاد (برای اطلاع از دردهای جسمانی ترک اعتیاد کلیک کنید.)

هرگز از عود کردن نترسید و برای غلبه بر ترس خود، از مشاوران و متخصصان در این زمینه کمک بگیرید.


مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی
همانطور که گفته شد وسوسه بعد از ترک یکی از موارد اجتناب ناپذیر در فرایند ترک است اما می‌توان با راهکارهای صحیح و ادامه فرایند درمان به آن غلبه کرد. کمک گرفتن از خدمات روانشناسی نقش کلیدی در غلبه بر این وسوسه دارد. مرکز مشاوره حامی هنر زندگی این امکان را مهیا کرده تا شما بتوانید به راحتی از خدمات مشاوره تلفنی و حضوری این مرکز بهره‌مند شوید. متخصصان و روانشناسان حامی هنر زندگی در خدمات شما هستند تا در زمینه ترک اعتیاد یاری‌تان کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید.


برای دریافت مشاوره در زمینه غلبه بر وسوسه های بعد از ترک می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق شماره 02122018502 ویا از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

منبع: وسوسه ترک


برچسب ها: وسوسه ترک ,
[ بازدید : 320 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به مشاوره روانشناسی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]