13 اصول جهانی موفقیت در زندگی

چهارشنبه 25 ارديبهشت 1398
23:07
پرهام

13 اصول جهانی موفقیت در زندگی چه می گوید؟ همه انسان‌ها، در جستجوی موفقیت در زندگی هستند و تقریبا زمان زیادی را صرف تلاش برای رسیدن به موفقیت می‌کنند، ولی تنها برخی در این مسیر به کامیابی می‌رسند. سوال اساسی این است که این افراد چه اصولی را برای رسیدن به موفقیت رعایت می کنند؟ تعریف واحدی در مورد موفقیت در زندگی وجود ندارد، ولی آنچه واضح است در مسیر رسیدن به آن، فراز و فرودهای فراوانی وجود دارد. شرط پشت سر گذاشتن سختی ها و مشکلات، داشتن آگاهی و دانش کافی در مورد شرایط لازم برای رسیدن به موفقیت در زندگی است. در ادامه این مقاله به بررسی 13 اصول جهانی موفقیت در زندگی و نقش آن در رسیدن به اهداف و رویا‌ها می‌پردازیم.

برای دریافت مشاوره در زمینه راه های رسیدن به موفقیت در زندگی می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

منبع : 13 اصول جهانی موفقیت در زندگی



ضرورت آشنایی با 13 اصول جهانی موفقیت در زندگی

کسب آگاهی و دانش کافی، پیش زمینه موفقیت در زندگی است. پس برای اینکه بتوانید استعدادهایتان را شکوفا کنید، لازم است با اصولی که تاثیر گذاری آن ها جهت کسب موفقیت در جهان تایید شده است، آشنا شوید. بهره گیری از تجارب دیگران و کسب دانش به شما کمک می کند که از میانبرهای موجود استفاده کنید و هر چه سریعتر به پیشرفت و موفقیت برسید.

چرا تلاش برای موفقیت؟

13 اصول جهانی موفقیت برای زندگی چیست و چه تلاشی را می‌طلبد؟ در ابتدا لازم است با مفهوم موفقیت آشنا شوید. تلاش برای موفقیت به معنای تلاش برای كسب شادی و خوشبختی نیست؛ چرا که ابتدا شما باید خوشبختی را در درون خود بیابید تا بتوانید به سوی موفقیت حركت كنید. در مسیر رسیدن به موفقیت به تدریج قوی می‌شوید، رشد می‌كنید و می‌آموزید که چگونه زندگی كنید. طبق اصول جهانی موفقیت در زندگی، برای رسیدن به خواسته‌ها، لازم است اهداف خود را به گام های کوچکتر تقسیم کنید. هر کدام از این مراحل مشکلات، محدودیت‌ها و همچنین فرصت‌های رشدی خاصی را ایجاد می‌کند که چگونگی طی کردن این مسیر، تعیین کننده کامیابی یا عدم موفقیت است. البته نباید از دیگر جنبه‌های زندگی مانند شادی یا اوقات فراغت غافل شد، چرا که مدیریت استرس و داشتن آرامش درونی، این مسیر را برایتان زیباتر خواهد کرد.

13 اصول جهانی موفقیت چیست؟

در ادامه به اصول جهانی موفقیت اشاره می‌كنیم:

1- خود را برای شكست‌های احتمالی آماده كنید.
2- با افراد موفق نشست و برخواست كنید.
3- از تجربه افرادی كه قبل از شما این مسیر را طی كرده‌اند استفاده كنید.
4- در مورد مسیری كه طی می‌كنید اطلاعات کافی کسب کنید.
5- در ابتدا با گام‌های کوچک شروع کنید تا ریسك شكست كم شود.
6- به تنهایی وارد مسیر موفقیت نشوید و از کمک اطرافیان استفاده كنید.
7- برآوردی از ریسک‌های احتمالی داشته باشید و میزان هزینه احتمالی را محاسبه کنید.
8- دست از تلاش بیهوده بردارید، به خود زمان بدهید و موقعیت‌های گذشته را تحلیل کنید تا به نقاط ضعف خود پی ببرید.
9- از كمك مشاوران در زمینه رسیدن به موفقیت استفاده كنید.
10- اهداف خود را یادداشت كنید.
11- برنامه زمانی دقیق برای رسیدن به اهداف داشته باشید.
12- لوازم مورد نیاز مسیر را تهیه كنید.
13- به جای خودسرزنشی به خاطر اشتباهات، با خود مهربان باشید و روش تان را عوض كنید.

چگونه از 13 اصول جهانی موفقیت استفاده كنیم؟

این 13 اصل جهانی موفقیت را در هر زمینه ای می‌توانید به کار ببرید. پیش زمینه اجرای این 13 اصل، داشتن یک شخصیت قوی است. نظم، برنامه ریزی، عدم ترس از شكست و پشتکار در توانایی شما در پیشبرد اهدافتان تاثیر گذار است. بزرگترین دشمن موفقیت سهل انگاری، تنبلی و ناامیدی است. ضرب المثلی كه می‌گوید كار امروز را به فردا نسپار گویای همین مطلب است. نظم و انسجام در اجرای برنامه از هر چیز دیگری مهمتر است. واگذار کردن کارها به فردا، موجب سست شدن اراده تان می‌شود و قوای شما را تحلیل می‌برد. در پیمودن مسیر موفقیت، بیش از همه چیز درد و رنج را تجربه خواهید كرد، ناامید نشوید و به تلاش خود ادامه دهید.

گام های لازم جهت رسیدن به موفقیت در زندگی

موفقیت وقتی معنای واقعی را می یابد كه شما در شرایط نامساعد موفق به برداشتن موانع بصورت تدریجی شوید. برای شروع حركت در مسیر موفقیت می توانید از مراحل زیر شروع كنید.

1- جمع آوری اطلاعات زیاد در مورد خواسته و موفقیت مورد نظر برای كاهش دادن ریسك شكست

2- ارزیابی ارزش اطلاعات برای كمك به شما در مسیر موفقیت

3- ارزیابی و محاسبه دقیق هزینه مادی و معنوی موفقیت

4- هدف گذاری و تهیه برنامه زمانی برای انجام مراحل مختلف كار

5- آماده شدن برای بدترین سناریوی ممكن برای شكست

6- برداشتن اولین قدم برای شروع كار

7- ارزیابی روزانه، هفتگی، ماهانه و سالانه پیشرفت

8- اصلاح مجدد برنامه بطور دقیقتر

9- شروع مجدد و...

اصول موفقیت كاربردی در عرصه های مختلف

اصول جهانی موفقیت كه قبلا توضیح دادیم، برای هر نوع موفقیت در كار، تحصیل و زندگی مشترك مفید است. با استفاده از این قوانین می توانید اخلاق موفقیت را در خود پرورش دهید. صبور بودن، هوشیاری از وضعیت حال، آینده و جمع آوری اطلاعات در كنار شجاعت روبرو شدن مکرر با شكست، عامل کلیدی برای رسیدن به موفقیت است. برای دریافت اطلاعات بیشتر و تسریع پیشرفت در جهت رسیدن به موفقیت می توانید از خدمات مشاوره روانشناسی استفاده کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه راه های رسیدن به موفقیت در زندگی می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.


منبع : 13 اصول جهانی موفقیت در زندگی


[ بازدید : 218 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به مشاوره روانشناسی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]