دادن شیر گاو به نوزاد

پنجشنبه 26 ارديبهشت 1398
22:02
پرهام

دادن شیر گاو به نوزاد چه زیانی می تواند داشته باشد؟ بسیاری از مادران با این سوال مواجه می شوند که تا چه زمانی نوزاد باید تنها از شیر او یا شیر خشک تغذیه کند. مصرف شیری غیر از شیر مادر آن هم زمانی که هنوز کودک قادر به هضم آن نشده، می تواند عوارض ناخوشایندی را برای او به همراه داشته باشد. این عوارض ممکن است خود را در بزرگسالی نشان دهند، بدون آن که بدانید اشتباه شما در دوران نوزادی باعث بروز چنین مشکلاتی شده است. بنابراین با کسب اطلاعات از زمان مناسب برای شروع مصرف شیر گاو و نحوه صحیح تغذیه کودک می توانید سلامت کودک خود را تضمین نمایید. مشاوره کودک نیز به شما در زمینه نحوه صحیح شیر دادن نوزاد یاری می رساند.

برای دریافت مشاوره در زمینه دادن شیر گاو به نوزاد می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره ی 9092305265 تماس بگیرید.

منبع : دادن شیر گاو به نوزاد



قواعد کلی برای تغذیه نوزاد

برای نوزادان کمتر از شش ماه، ضروری است که تنها از شیر مادر و یا شیر خشک استفاده شود. در بازۀ زمانی بین شش ماه تا یک سال شما می توانید در کنار شیر خود یا شیر خشک، از مقادیر بسیار کم شیر گاو، شیر بز، شیر سویا یا شیربرنج به عنوان مکمل های غذایی استفاده کنید. اما در این زمان هنوز احتمال این وجود دارد که نوزاد نسبت به این مواد غذایی واکنش های آلرژیک از خود نشان دهد، به همین دلیل باید به غذای کودک زیر یک سال خود توجه بیشتری نمایید.

بعد از گذشت یک سال شما می توانید به کودک شیر گاو بدهید. اما بهتر است مصرف آن را به دو یا سه فنجان در روز محدود کنید. زیرا مصرف زیاد شیر گاو کودک شما را در معرض کم خونی ناشی از فقر آهن قرار می دهد. همچنین مصرف زیاد آن روی اشتهای کودک نسبت به سایر مواد غذایی نیز اثر منفی می گذارد.

عوارض دادن شیر گاو به نوزاد

به طور کلی مصرف شیر گاو یا پاستوریزه قبل از یک سالگی توسط متخصصان تغذیه کودک توصیه نمی شود. اگر شما قبل از یک سالگی شروع به دادن شیر پاستوریزه به کودک خود کنید، احتمالا فرزندتان با مشکلاتی نظیر اسهال، استفراغ و واکنش های آلرژیک مواجه خواهد شد. همچنین از آن جایی که شیر گاو پروتئین زیادتری دارد ممکن است عملکرد کلیه های کودک نیز با اختلال مواجه شود.

طبق تحقیقات در زمینه مصرف شیر گاو قبل از یک سالگی، مشخص شد کودکانی که مصرف شیر گاو را خیلی زود شروع می کنند در آینده با احتمال بیشتری به بیماری دیابت مبتلا می شوند.

دادن شیر گاو به نوزاد را چگونه شروع کنیم؟

یکی از راه های از شیر گرفتن کودک یافتن یک جایگزین مناسب است. اما برای آنکه معده فرزندتان راحت تر با شیر گاو تغذیه شود، بهتر است ابتدا شیر گاو را با مقداری از شیر خودتان یا شیر خشک ترکیب کنید. همچنین شما می توانید مقداری از شیر گاو را در غذاهایی که پس از یک سال به کودک می دهید بریزید، اگر او در هضم آن غذاها با مشکلی مواجه نشد می توانید به استفاده از شیر گاو ادامه دهید.

برای ترکیب شیر گاو با شیر خودتان از نسبت یک سوم استفاده کنید. به این صورت که شیر خودتان سه برابر مقدار شیر گاو باشد. به مرور زمان کم کم از نسبت شیر خود کم کرده و به شیر گاو اضافه کنید. در نهایت کودک شما قادر خواهد بود که از شیر گاو به تنهایی نیز استفاده کند.

زمان ایده آل برای دادن شیر به کودتان تقریبا یک ساعت قبل از مصرف غذای اصلی است، چرا که در این صورت هم می توانند از فوائد مصرف شیر بهره ببرند و هم اشتهای خود را نسبت به سایر غذاها حفظ کنند.

مزایای استفاده از شیر گاو برای کودکان نوپا

دادن شیر گاو به نوزاد اگر از زمان درستی آغاز شود فواید بسیاری برای کودک شما خواهد داشت. اما نباید در این کار عجله به خرج دهید، چرا که هیچ چیز جایگزین فوائد شیر مادر نمی شود. کلسیم موجود در شیر، به تقویت استخوان ها و رشد سالم دندان ها و ماهیچه ها کمک بسیاری خواهد کرد. همچنین ویتامین D موجود در شیر بسیار برای سلامت کودک مفید بوده و به جذب کلسیم در بدن او کمک شایانی می کند.

علاوه بر این ها شیر گاو دارای سطوح بالایی از پروتئین و کربوهیدرات نیز می باشد. کربوهیدرات موجود در شیر انرژی مورد نیاز روزانه کودک را برای او تامین می کند.

برای دریافت مشاوره در زمینه دادن شیر گاو به نوزاد می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.


منبع : دادن شیر گاو به نوزاد


[ بازدید : 206 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به مشاوره روانشناسی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]