غذاهای مفید برای ترک اعتیاد | رژیم غذایی ترک اعتیاد

دوشنبه 30 ارديبهشت 1398
23:12
پرهام

آیا غذاهای مفید برای ترک اعتیاد را می‌شناسید؟ معرفی برنامه تغذیه مناسب برای درمان اعتیاد کار آسانی نیست. بسیاری از معتادان به مواد مخدر و الکل که مصرف خود را از دوران نوجوانی شروع کرده‌اند، عادات غذایی مناسبی نداشته‌اند. مصرف مواد به دو شکل به بدن آسیب می‌رساند: اول آنکه خود مواد برای بدن ضرر دارد و دوم این که مصرف مواد، بر عادات غذایی تان اثر می‌گذارد و تغییراتی منفی در سبک زندگی ایجاد می‌کند. ترک اعتیاد نیز به دلیل تغییراتی که در سوخت و ساز بدن یا عملکرد اندام‌ها ایجاد می‌کند، ممکن است در سلامت روان اخلال ایجاد کند. تغذیه مناسب و استفاده از مواد مغذی می‌تواند کمک نماید تا دوران سخت ترک آسان‌تر پشت سر گذاشته شود. مواد غذایی مناسب برای ترک اعتیاد، اجازه می‌دهند تا بدن مواد ضروری مورد نیاز برای حفظ ایمنی و سلامت خود را جذب کند و در مقابل بیماری مقاوم شود.

برای دریافت مشاوره در زمینه ترک اعتیاد و غذاهای مفید برای ترک اعتیاد می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.


منبع : غذاهای مفید برای ترک اعتیاد | رژیم غذایی ترک اعتیاد



اشتباهات رایج در مورد غذاهای مفید برای ترک اعتیاد

اولین باور اشتباهی که بین افراد رایج است، این است که مصرف روزانه مولتی ویتامین ها می تواند تمام پایگاه های مورد نیاز تغذیه ای را پوشش دهد. درست است که خوردن قرص های مکمل مفید است، اما اغلب افراد معتاد، در ابتدای درمان تنها به استفاده از این قرص ها روی می آورند و دیگر به کیفیت مواد غذایی مصرفی توجهی ندارند. باید توجه داشت که حتی ویتامین های تکمیلی نمی تواند جایگزین آنتی اکسیدان موجود در مواد غذایی باشد.

دومین نکته این است که غذاهای مفید برای ترک اعتیاد، فیبر موجود در میوه ها، سبزیجات، دانه های لوبیا و آجیل می باشد. خوردن این دسته از مواد اهمیت فوق العاده ای در بهبود سیستم گوارش و دستیابی به تعادل میکرو ارگانیسم هایی دارد که در سرتاسر دستگاه گوارش زندگی می کنند.

مواد غذایی مناسب برای ترک اعتیاد

رژیم غذایی معتادان معمولا حاوی مقادیر زیادی مواد قندی است. مصرف بیش از حد مواد قندی باعث التهاب داخلی بدن می شود. عاملی که باعث تشدید خماری در اعتیاد نیز می شود. پس در صورتی که در تلاش برای ترک اعتیاد هستید، رعایت رژیم غذایی مناسب حائز اهمیت است؛ جرا که روند ترک را آسان تر می کند.رژیم غذایی سالم را باید به عنوان یک جزء مفید و لازم در درمان اعتیاد و بازیابی سلامتی در نظر گرفت. برای اطلاع از روش های کاهش درد خماری کلیک کنید. مواد غذایی که می تواند روند بهبودی را تسریع کنند عبارتند از:

  1. پروتئین ها (گوشت قرمز، قارچ، اسفناج، ماست، تخم مرغ، سینه مرغ...)
  2. فیبر (سبزیجات، میوه ها (آب میوه ها شامل نمی شوند)، ذرت، نخود فرنگی...)
  3. امگا 3 (ماهی، میگو، روغن کتان، روغن گردو، تخم مرغ...)
  4. آنتی اکسیدان ها (فلفل، سیب زمینی شیرین، میوه های قرمز، گردو...)
  5. ویتامین ها (میوه ها، حبوبات...)
  6. مواد معدنی (شیر، سیب زمینی، خشکبار، ماهی، سبزیجات برگ سبز....)

بهتر است از این شش گروه مواد غذایی در رژیم غذایی دوران ترک اعتیاد استفاده شود و در صورت مصرف حداقل دو بار در روز نتایج مفیدتری حاصل می شود.

چه مواد غذایی برای ترک اعتیاد مناسب نیست؟

بهتر است از خوراک هایی که در 6 طبقه فوق ذکر نشده است، استفاده نکنید. برای مثال:

  1. نوشیدنی های شیرین (نوشابه های گازدار، نوشیدنی های انرژی زا و نوشابه های رژیمی)
  2. آب نبات (یا غذاهای های بسیار شیرین)
  3. غذاهای سرخ شده

سبک زندگی سالم با غذاهای مفید برای ترک اعتیاد

رسیدن به سبک زندگی سالم، شرط اساسی در موفقیت برای ترک اعتیاد است. داشتن رژیم غذایی مناسب، گزینه مناسبی برای رسیدن به سبک زندگی سالم است. با ترک اعتیاد، در واقع شما در صدد هستید که غذاهای سالم را جایگزین عادت های بد مصرفی خود کنید. نرسیدن مواد مغذی به اندازه کافی می تواند به بدن آسیب جدی بزند، به خصوص زمانی که رژیم غذایی نامناسب با مصرف مواد همراه شود. برای مثال الکل خود باعث کاهش شدید جذب ویتامین ب1 می شود که در این شرایط فرد را با خطر ابتلا به سندرم ورنیکه کورساکوف رو به رو می کند. برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه ترک مواد و بهترین رژیم غذایی برای ترک می توانید ازمشاوره روانشناسی استفاده کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ترک اعتیاد و غذاهای مفید برای ترک اعتیاد می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.


منبع : غذاهای مفید برای ترک اعتیاد | رژیم غذایی ترک اعتیاد


[ بازدید : 199 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به مشاوره روانشناسی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]