مشاوره افسردگی | مشاوره تلفنی و آنلاین افسردگی

جمعه 3 خرداد 1398
23:26
پرهام

مشاوره افسردگی چه کاربردی دارد؟ آیا مزیت های مشاوره تلفنی درمان افسردگی و مشاوره آنلاین درمان افسردگی را می دانید؟ افسردگی، یک اختلال روانی است که باعث بروز احساس غم و اندوه در شما می شود. همچنین ميتواند موجب كاهش انگيزه و از بين رفتن علايق، كاهش عملكرد در كار و تحصيل شود. از اين رو شناخت علائم افسردگی و درمان به موقع، با روش های نوین مانند مشاوره تلفنی و آنلاین افسردگی از اهميت ويژه ای برخوردار است. در اين مقاله به شناسايی اين بيماری و روش های درمان افسردگی می پردازيم. شما می توانید از مشاوره تلفنی، آنلاین و حضوری افسردگی مركز مشاوره روانشناسی هنر زندگی بهرمند شوید.

برای دریافت مشاوره در زمینه درمان افسردگی می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

منبع : مشاوره افسردگی | مشاوره تلفنی و آنلاین افسردگی



پیامدهای افسردگی

از مهم ترین عوامل بروز افسردگی می توان به فقدان و شکست اشاره کرد که سبب تغییراتی در جنبه های هیجانی، شناختی، رفتاری و فیزیکی شما می شود که در ادامه توضیح می دهیم:

بعد هیجانی: از پیامد های هیجانی افسردگی در زندگی، می توان به کاهش میل جنسی، عدم علاقه به کارهای روزانه، بی انگیزگی، پوچ گرایی و غمگینی اشاره کرد.

بعد شناختی: افسردگی سبب می شود افراد باورهای بدبینانه نسبت به خود و دیگران، ناامیدی به آینده و افکار خودکشی داشته باشند. اگر شدت افسردگی شدید باشد سبب می شود تا فرد به دلیل احساس ناتوانی و بی ارزش بودن، برای خودکشی اقدام نماید.

بعد رفتاری: افرادی که دچار افسردگی هستند معمولا آهسته صحبت می کنند، آرام راه می روند، به صورت مداوم احساس خستگی دارند، کم تحرک اند و ممکن است به بهداشت شخصی خود اهمیت ندهند.

بعد فیزویولوژیکی: معمولا افزایش یا کاهش وزن به میزان حداقل 5 کیلو در ماه در آنان دیده می شود. بی خوابی یا پرخوابی، اختلال سیکل ماهیانه (افزایش زمان سیکل یا عدم آن) در زنان، اخلال در عملکرد جنسی و... از دیگر پیامد های افسردگی فیزیکی است.

دلايل و نشانه های افسردگی

افسردگی ممکن است به دلايل زيستی، روانی، فيزيولوژيكی، ژنتيكی و محيطی بروز پیدا کند. در ادامه تعدادی از دلایل افسردگی را برای شما آورده ایم:

دلایل افسردگی

برخی از دلایل افسردگی به شرح زیر می باشد:

1- بیمار بودن و یا فوت یکی از عزیزان و یا نزدیکان فرد

2- خیانت

3- طلاق

4- مشکلات شدید مالی

5- داشتن تجربه های بد در زندگی (مانند تجاوز جنسی)

6- زایمان (افسردگی پس از زایمان)

7- بیماری های خطرناک جسمانی از قبل سرطان، ایدز، بیماری ها قلبی، دیابت، آلزایمر و...

8- داشتن فرزندان استثنایی مانند کودکان سندرم داون، نقص حرکتی، عقب ماندگی ذهنی و...

9- نداشتن اعتماد به نفس

10- نوسان و تغییرات هورمون های بدن

11- قطع رابطه عاطفی یا احساسی (شکست عشقی)

12- اعتیاد به مواد مخدر و الکل

13- ناکامی در برآوردن احتیاجات و نیازهای خود

14- داشتن اختلال شخصیت مانند وابسته بودن

15- شکست در کار و شغل

نشانه های افسردگی

نشانه های مهم افسردگی به قرار زير است:

1- افراد افسرده دارای حالات روحی غمگين و افسرده هستند، تمايل زيادی به گریه کردن دارند.

2- بطور دائم از محيط اطراف خود گله دارند و شكايت ميكنند.

3- همواره كارهای مهم و روزمره خود را به تعويق می اندازند.

4- تمايل زيادی به انزوا دارند و از ديگران كناره ميگيرند.

5- همواره نسبت به گذشته احساس شكست ميكنند و نسبت به آينده بدبين هستند.

6- احساس گناه ميكنند و همواره خود را بابت اشتباهات خود سرزنش ميكنند.

7- اين افراد معمولا اشتهای خود را از دست ميدهند و دچار كمبود وزن ميشوند.

8- حالات پرخاشگرانه و برانگيختگی در مواجه با كوچكترين تحريك ها و تكانه ها را دارند.

اهمیت مشاوره و درمان افسردگی

افسردگی از جمله بیماری هایی است که فرد تا زمانی که بسیار آشفته و کلافه نشود، آن را ابزار نمی کند. در واقع ممکن است افسردگی پنهان وجود داشته باشد. توصیه می کنیم در صورتی که نشانه ها و علائم افسردگی را در خود مشاهده می کنید، هر چه سریعتر از یک درمانگر،مشاوره افسردگی بگیرید و نگذارید این بیماری به مراحل بحرانی خود برسد.

مشاوره گرفتن از فردی دلسوز، همدل و متخصص، اولین قدم انگیزشی برای درمان افسردگی است. روانشناس بر اساس اطلاعاتی که از شما در مشاوره افسردگی تلفنی یا حضوری دریافت می کند، می تواند میزان و نوع افسردگی شما را تشخیص دهد. سپس با توجه به شخصیت و توانایی های شما یک درمان مناسب را آغاز کند. درمان افسردگی با رویکردهای مختلف مانند طرحواره درمانی، درمان شناختی و رفتاری افسردگی، واقعیت درمانی و... انجام می پذیرد. در کنار این رویکردها در مواردی نیز از داروهای ضد افسردگی همراه با روان درمانی استفاده می گردد.

چرا مشاوره تلفنی افسردگی را توصیه می کنیم؟

مشاوره افسردگی به صورت تلفنی و آنلاین، به دلیل مشغله های زیادی که ممکن است در دنیای امروز با آن مواجه شوید و نداشتن وقت کافی برای مراجعه به مراکز روانشناسی؛ همچنین با توجه به هزینه های بالای جلسات روانشناسی در کلینیک ها می تواند یک راه حل مناسب برای شما باشد. از آنجایی که در مشاوره های حضوری، ممکن است در بیان مشکلات خود راحت نباشید، مشاوره تلفنی می تواند یک بستر امن و ایمن برای دریافت مشاوره روانشناسی باشد تا افراد بتوانند به راحتی مشکلات خود را بیان و راه حل مناسبی را برای مشکلاتشان دریافت نمایند.

برای دریافت مشاوره در زمینه درمان افسردگی می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.


منبع : مشاوره افسردگی | مشاوره تلفنی و آنلاین افسردگی


برچسب ها: مشاوره افسردگی ,
[ بازدید : 182 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به مشاوره روانشناسی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]