کتاب مناسب برای ازدواج | معرفی بهترین کتاب های روانشناسی ازدواج

پنجشنبه 9 خرداد 1398
19:52
پرهام

بسیاری از زنان و مردان به دنبال راهی می گردند تا زندگی مشترک و روابط خود با همسرشان را بهبود ببخشند. مطالعه کتاب های مناسب برای ازدواج می تواند شما را در زمینۀ ازدواج موفق و رابطه زناشویی پایداریاری دهد. کتاب هایی که در زمینه روانشناسی ازدواج، تهیه و تدوین شده اند با افزایش آگاهی و آموزش، به شما کمک می کنند تا روابطتان را با همسرتان صمیمی تر کنید و خانه را به محیطی گرم برای خانواده تبدیل نمایید. البته کتاب ها تنها تامین کننده نیاز شما به یادگیری و قدرت حل مسئله در زندگی زناشویی نیستند؛ بلکه استفاده از مشاوره ازدواج برای شناخت بهتر و برداشتن گام هایی درست در مسیر ازدواج تاثیرگذارتر می باشد. در این مطلب سعی کرده ایم تا مجموعه ای از کتاب های مفید روانشناسی در زمینه ازدواج را معرفی کنیم.

برای دریافت مشاوره در زمینه معرفی کتاب های مناسب روانشناسی ازدواج می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره9092305265 تماس بگیرید

منبع : کتاب مناسب برای ازدواج | معرفی بهترین کتاب های روانشناسی ازدواج



کتاب های مناسب ایرانی در زمینۀ روانشناسی ازدواج

1. کتاب زندگی به علاوه خوشبختی

در کتاب زندگی به علاوه خوشبختی به نویسندگی مجتبی حیدری به بررسی ویژگی ها، تفاوت ها و نیازهای عاطفی زن و مرد پرداخته شده است. با خواندن این کتاب درک بالایی از چگونگی روابط با همسر کسب خواهید کرد. این کتاب با نثر روان و قابل فهم شما را در رسیدن به خوشبختی زندگی مشترک یاری می دهد. این کتاب تفاوت های زن و مرد را در زمینۀ احساساست، شیوه صحبت کردن، نحوه مقابله با استرس، کل نگری، جزء نگری و رفتار جنسی توضیح می دهد.

اطلاع از تفاوت های زن و مرد برای درک متقابل ضرورت دارد. همچنین توجه به مجموعه ای از نیازهای عاطفی مشترک همانند عشق و محبت، توجه، قدرشناسی، اعتماد، درک، احساس ارزشمندی در این کتاب مورد بررسی قرار گرفته است. شما می توانید مقاله 7راهکار برای زندگی مشترک بهتر را نیز مطالعه نمایید.

2. کتاب محرمانه با همسران

کتاب محرمانه با همسران کار مشترکی از اشرف السادات فتحی و مریم تیموری است که به بیان خواسته های زن و شوهر در زندگی مشترک و زندگش زناشویی پرداخته اند. داشتن اطلاعات در این زمینه باعث پرورش احساسات و عاطفه بین زوجین می‌شود. همچنین در این کتاب نیاز انسان به ازدواج در ابعاد مختلف توضیح داده شده که می تواند جوانان مجرد را در زمینۀ ازدواجی موفق یاری دهد. از خصوصیات دیگر این کتاب این است که روابط همسران در چهارچوب خصیصه‌ها و موازین اخلاقی را تشریح می کند؛ به بیان ویژگی هایی می پردازد که سبب افزایش محبت بین زوج ها می شود.

3. کتاب بهشت خانواده

کتاب بهشت خانواده به نویسندگی دکتر سید جواد مصطفوی کتابی معروف و جامع در زمینۀ ازدواج و خانواده می باشد که در دو جلد منتشر شده است. مفاهیم کتاب شامل هفتاد بخش است که مهم ترین بخش های آن عناوینی از جمله الفت و محبت میان زن و شوهر، عوامل اختلاف و کدورت زن و شوهر و راه علاج، موقعیت واقعی زن در خانواده، موضوع حجاب و تاثیرگذاری آن بر خانواده، اظهار مطالب غریزه جنسی و تعیین مرز بین حرام و جایز را در بر می گیرد که هر کدام را به تفصیل توضیح داده است. این کتاب درک روشنی از روابط همسران در اختیار شما قرار می دهد.

کتاب های مناسب خارجی در زمینۀ روانشناسی ازدواج

1. کتاب آموزش مهارت‌های ارتباط زناشویی (حرف‌زدن و گوش‌ دادن به همدیگر)

نویسندۀ کتاب آمورش مهارت های ارتباط زناشویی، شر ادمیلر و مترجم آن فرشاد بهاری است. این کتاب از آن کتاب هایی است ک در عین کم حجم بودن بسیار جامع می باشد و نمی گذارد حوصلۀ شما سر برود. نویسنده در پایان هر فصل کتاب تمرین هایی برای عملی کردن آموزش ها قرار داده، شما می توانید آنها را در ارتباط با همسر خود به کار بگیرید. هدف از نوشتن این کتاب شکل گیری ارتباط خوب و شایسته زوج ها با یکدیگر است که مباحثی مانند توجه کردن به خود و چرخه آگاهی، توجه نشان دادن به شریک زندگی، حل تعارض‌ها و برنامه‌ریزی برای مشکلات و انتخاب سبک‌های ارتباطی را در برمی گیرد. برخی از این موضوعات به طور خلاصه در مقاله ارتباط صحیح با همسر نیز بیان شده اند.

2. کتاب عشق و شور زندگی

باربارا دی آنجلیس از نویسندگان مطرح و بسیار توانمند است که در کتاب عشق و شور زندگی به مترجمی هادی ابراهیمی سعی کرده تا به شما کمک ‌کند به عشق در زندگی خود جریان دهید و معنا و هدفی والاتر را بیابید. این کتاب معنی درست زندگی کردن، همراه با عشق را به شما می آموزد. باربارا دی آنجلس در کتاب خود در مورد زندگی گرم، صمیمی و عاشقانه و راه های خوشبختی میان خانواده ها و زوج ها صحبت می کند.

کتاب او سرشار از جملات عاشقانه است که می توانید در ارتباط با همسر خود به کار بگیرید. از جمله مفاهیمی که آنجلس در کتاب خود مطرح کرده می توان به عشق مغناطیسی، عشق یگانه، عشق ماندگار و شروع دوبارۀ روابط (بهبود روابط) اشاره کرد. به طور کلی این کتاب از موهبت عشق و عشق ورزی و تاثیر آن در روابط زناشویی صحبت می کند. از دیگر کتاب های معروف و مفید این نویسنده رازهایی برای زنان و رازهایی برای مردان است.

3. کتاب چرا با تو ازدواج کردم

نویسندۀ کتاب چرا با تو اردواج کردم باربارا بارتلین و مترجم آن زهرا کریمی، مهدی ملاآقابابایی و مریم مهربان هستند. این کتاب برای مقابله با افکار نادرست نسبت به ازدواج و همسر کمک زیادی به شما می کند و راه روشنی را جهت اصلاح روابط زناشویی در زندگی مشترک، شخصیت مالی، فلسفه مشترک برای بزرگ کردن فرزندان، رابطه جنسی، تربیت فرزند، خودسازی و زندگی مشترک، رابطه دوستانه، تبدیل ازدواج مجدد به ازدواج موفق، خانواده ترکیبی (ناتنی) و… به شما نشان می دهد. پیشنهاد می کنم پیش از مطالعه این کتاب مقاله انگیزه های ازدواج را مطالعه نمایید.

متن کتاب بسیار روان و صریح است که به فهم عمیق و آسان تر مطالب کمک می کند. نویسنده در این کتاب تجربه های مراجعینش و راه هایی که در اختیار آنان قرار داده را نیز به اشتراک گذاشته تا مسائل برای خواننده ملموس تر به نظر بیایند.

برای دریافت مشاوره در زمینه معرفی کتاب های مناسب روانشناسی ازدواج می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره9092305265 تماس بگیرید


منبع : کتاب مناسب برای ازدواج | معرفی بهترین کتاب های روانشناسی ازدواج


[ بازدید : 193 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به مشاوره روانشناسی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]