هدف مردان از ازدواج | مردان چه انگیزه هایی برای ازدواج دارند؟

شنبه 11 خرداد 1398
22:22
پرهام

هدف مردان از ازدواج آن هم در دوره ای که بسیاری از هنجارها و عرف های جامعه از آن ها برای رفع نیازهایشان حمایت می کند، موضوعی قابل بررسی است. انگیزه ازدواج در برخی افراد تنها برآورده کردن نیاز جنسی می باشد. در حالی که نیاز جنسی فقط بخشی از ازدواج بوده و برای ورود به زندگی مشترک اگر دیگر مسائل نادیده گرفته شوند، یک ازدواج موفق نخواهید داشت. انسان نیاز های روحی و جسمی بسیار زیادی دارد، زن و مرد مکمل یکدیگر هستند و نقش مهمی در ارضا نیازهای یکدیگر دارند.هم زنان و هم مردان انگیزه هایی برای ازدواج و تشکیل خانواده دارند، دانستن آن ها تاثیر زیادی در بهتر و موثرتر شدن روابط بین زن و شوهر و استحکام خانواده دارد. پس برای انتخاب همسر مناسب خود حتما به مشاوره قبل از ازدواج مراجعه کرده و از انگیزه های همسر آینده خود باخبر شوید.

برای دریافت مشاوره در زمینه انگیزه های مردان برای ازدواج می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

منبع : هدف مردان از ازدواج | مردان چه انگیزه هایی برای ازدواج دارند؟



نیاز های اساسی زندگی در انسان ها

به طور کلی انسان برای زندگی کردن چند نیاز کلی و اساسی دارد که اکثر تصمیمات زندگی خود را بر مبنای آن ها قرار می دهد. نیاز به بقا، نیاز به تعلق و دوست داشتن، نیاز به قدرت و نیاز به آزادی و تفریح از جمله نیاز های اساسی انسان ها هستند. نیازهای اساسی مردان نیز به آن ها انرژی برای حرکت فراهم می کند. پس همین نیازها به نوعی باعث حرکت و هدف گذاری آن ها برای آینده شان می شود.

هدف مردان از ازدواج

مردان انگیزه های متعددی برای ازدواج دارند، این انگیزه ها ممکن است در بعضی افراد متفاوت باشند ولی به طور کلی چند انگیزه اصلی برای ازدواج مردان وجود دارد که به شرح زیر می باشند:

رفع نیازهای جسمانی هدف مردان از ازدواج

نیاز های جسمانی یکی از مهم ترین اهداف مردان برای ازدواج هستند. این نیاز که بسیار مهم و قوی است همواره در انسان وجود داشته و در صورت ارضا نشدن باعث مشکلاتی در خود فرد و حتی جامعه می شود و زمینه ای برای آسیب های اجتماعی می باشد. بهترین راه برآورده کردن نیاز جسمانی ازدواج است.

تولید مثل و ماندگاری نسل

تمامی انسان ها مخصوصا مردان علاقه بسیار زیادی به داشتن فرزند و ادامه دادن نسل خود دارند، این برای آن ها یک نوع افتخار می باشد. تحقیقات نشان داده مردانی که توانایی تولید مثل ندارند و دارای فرزند نیستند، بیشتر دچار بیماری های روحی و روانی می شوند. در مقابل مردانی که توانایی تولید مثل بالا و فرزندان زیادی دارند، کمتر به دچار مشکلاتی روحی هستند.

داشتن همدم و تکیه گاه در دوران پیری

در دوران پیری توانایی افراد تا حدی کاهش پیدا می کند و به همین دلیل مردان در درجه اول، در آن سنین نیاز به یک همدم برای خود دارند؛ همسر بهترین همدم برای آن ها می باشد.

از طرف دیگر به دلیل کاهش توانایی در دوران سالمندی نیاز دارند که فردی نیازهای آن ها را تامین کند. بهترین افرادی که می توانند در سنین پیری تکیه گاه باشند، فرزندان هستند. به همین دلیل یکی از انگیزه های مردان برای ازدواج، داشتن همسر و فرزندانی در دوران پیری است.

ایجاد تعادل در زندگی

در ساختار کلی انسان مردان منطق و زنان احساسات هستند. در آمیخته شدن احساسات و لطافت زنانه با منطق مردانه باعث حس تعادل در زندگی و آرامش بین زن و مرد می شود.

رفع احساس تنهایی

هر کسی نیاز به فردی دارد که بتواند زندگی اش را با او شریک شود و از مشکلات و ناراحتی ها و خوشحالی های خود برای او بگوید. این ها مسایلی هستند که آدمی (مخصوصا مردان) نمی تواند به هرکس و حتی والدین خود بگوید. به همین دلیل مردان نیاز به فردی دارند که حیلی به آن ها نزدیک باشد. پیدا کردن یک شریک برای زندگی و از بین بردن احساس تنهایی یکی از انگیزه های مردان برای ازدواج است.

نوازش روحی هدف مهم مردان از ازدواج

به طور کلی به دلیل توانایی ها و روحیات و همچنین امرار معاش خانواده، مردان بیشتر در قسمت خشن اجتماع قرار دارند. برای همین نیاز به همسری دارند که این استرس ها و فشارهای روانی را با وجود خود، در آن ها کاهش دهد.

استقلال و اعمال قدرت در زندگی

یکی از خصوصایت بارز مردان علاقه به قدرت و مدیریت کردن است. ازدواج به آن ها این امکان را می دهد که بتوانند زندگی خود را متناسب با افکار، نگرش و معیارهای خود مدیریت کنند. زندگی مجردی برای آن ها این امکان را فراهم می کند که بتوانند مستقل زندگی کنند ولی امکان مدیریت و برنامه ریزی برای زندگی تنها از طریق ازدواج فراهم می شود.

نیاز به حمایت کردن

یکی دیگر از خصوصیات بارز مردان علاقه به این است که افراد دیگر را حمایت کنند و در واقع یک پناهگاه باشند. پس از ازدواج، همسرشان و مدتی بعد فرزندان خود را تحت حمایت قرار می دهند. پس نیاز به حمایت کردن از دیگر انگیزه ها و هدف مردان از ازدواج می باشد.

برای دریافت مشاوره در زمینه انگیزه های مردان برای ازدواج می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.


منبع : هدف مردان از ازدواج | مردان چه انگیزه هایی برای ازدواج دارند؟


[ بازدید : 181 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به مشاوره روانشناسی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]