معیارهای ازدواج موفق | آمادگی برای ازدواج در زوجین

چهارشنبه 15 خرداد 1398
20:41
پرهام

آیا می دانید معیارهای ازدواج موفق چیست؟ انتخاب همسر از مهم ترین دغدغه هایی ست که هر فرد در زندگی با آن روبرو می شود؛ چراکه کل روند زندگی را تغییر میدهد و انتخابی سرنوشت ساز است. آمادگی برای ازدواج در زوجین و آگاهی از معیارهای ازدواج موفق نقش تعیین کننده ای در خوشبختی زوجین و داشتن رابطه ای پایدار ایفا میکند. آمادگی برای ازدواج تنها به وضعیت مالی و اقتصادی محدود نمی شود و افراد باید از لحاظ فکری و احساسی نیز برای شروع یک زندگی مشترک آماده باشند تا بتوانند ازدواج موفق را تجربه کنند. در واقع زمانی که تصمیم به ازدواج می گیرید، قبل از هر چیزی لازم است از آمادگی خود و طرف مقابل، برای داشتن معیارهای ازدواج موفق مطمئن باشید. در این مقاله قصد داریم معیارهای ازدواج موفق و آمادگی برای ازدواج را مورد بررسی قرار دهیم.

برای دریافت مشاوره در زمینه مشاوره قبل از ازدواج می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.




نقش معیارهای ازدواج موفق در داشتن رابطه ای ماندگار

داشتن معیارهای ازدواج موفق، تضمین کننده رابطه ای زیبا و لذت بخش در کنار فردی است که عاشق او هستید. البته شناخت پیش از ازدواج و آگاهی از معیارهای انتخاب همسر همراستا با این مقوله تاثیر گذار هستند. در واقع عشق به تنهایی تعیین کننده موفقیت در ازدواج نیست. عاملی که ممکن است بسیاری از افراد در شروع یک رابطه به آن توجهی نکنند.

معیارهای ازدواج موفق چیست؟

آمادگی برای ازدواج و داشتن معیارهای ازدواج نقش تعیین کننده ای در استحکام روابط در زندگی مشترک بازی می کند. در ادامه برخی از معیارهای ازدواج موفق را بررسی می کنیم:

1- تجربه و درک افراد از زندگی

یکی از معیارهای ازدواج موفق داشتن تجربه و درک بالا است. مسلما افرادی که با سختی های زندگی به شیوه ای معقول روبرو می شوند و سازگاری بهتری با شرایط دشوار دارند، آمادگی بیشتری برای ازدواج خواهند داشت. از آنجایی که معمولا پختگی و استقلال افراد با سن آنان رابطه مستقیم دارد، در سنین پایین احتمال طلاق و جدایی زوج ها از یکدیگر بیشتر است.

2- داشتن عزت نفس بالا

اگر شما نتوانید خودتان را دوست داشته باشید، نمی‌توانید دیگران را هم دوست داشته باشید و به آن ها عشق بورزید. داشتن عزت نفس بالا از از معیارهای ازدواج موفق است و به شما کمک تا زندگی زناشویی موفقی داشته باشید. در حقیقت عزت نفس بالا رابطه مستقیمی با موفقیت در ازدواج دارد.

3- توانایی شاد بودن در زمان مجردی و تنهایی

برای ایجاد روابط متعادل باید دو طرف بتوانند با تنهایی شان کنار بیایند، یعنی خودآگاهی داشته باشند و در اوقاتی که فعالیت‌های جداگانه دارند، بتوانند از زندگی لذت ببرند. زیاده روی در با هم بودن می‌تواند منجر به یکنواختی و سرد شدن رابطه شود.

4- داشتن ثبات در شغل و حرفه

اشتغال به کار مناسب و رضایت بخش، علاوه بر ایجاد ثبات مالی باعث ایجاد امنیت ذهنی و هیجانی می شود. در واقع شادابی در شغل و حرفه در روابط صمیمانه ازدواج تاثیر مثبت می گذارد. عکس این قضیه نیز درست است و استرس و فشار کاری انرژی تان را تحلیل می دهد و بر روابط تان تاثیر مخرب می گذارد.

5- شناخت کافی از خود و طرف مقابل

زوج ها قبل از ازدواج باید بتوانند نقاط قوت و همچنین ضعف های خود را بشناسند؛ کاستی های خود را قبول کنند و برای بهبود آنها تلاش کنند. شناخت پیش از ازدواج، فرصت مناسبی تا زوجین نسبت به خواسته ها و نیازها، علایق، سرگرمی ها و خط قرمزهای یکدیگر آگاهی پیدا کنند، که با افزایش آمادگی برای ازدواج نیز همراه است.

6- قاطعیت در بیان خواسته ها و انتظارات

توانایی گفتن خواسته ها خود به طور واضح باعث رشد صمیمیت در ازدواج می شود. افرادی که این توانایی را ندارند نقش منفعل/ پرخاشگر خواهند داشت. جسارت بیان خواسته ها با خشونت تفاوت بسیاری دارد. در حالیکه خشونت رفتار کنترل گرایانه است، این نوع جسارت برای بیان خواسته ها، اگر با صداقت، صراحت و رعایت حق طرف مقابلمان باشد، به ایجاد روابط پایدار کمک شایانی می کند.

در نظر گرفتن اولویت ها در معیارهای ازدواج موفق

نگرش افراد در معیارهای ازدواج موفق می تواند تا حدودی متفاوت باشد. تعیین کردن اولویت های خود در معیارهای مناسب ازدواج همچنین انگیزه های ازدواج به شما کمک می کند تا با آمادگی بیشتر و ذهنی باز به استقبال ازدواج و تشکیل خانواده قدم بردارید.آمادگی برای ازدواج و داشتن معیارهای ازدواج موفق، در هر دو طرف باید وجود داشته باشد. با مشاوره قبل از ازدواج می توانید از شک و تردیدهای ناشی از انتخاب همسر و زمان مناسب برای ازدواج رهایی یابید. همچنین با آموزش مهارت های لازم برای ازدواج این امکان فراهم می شود تا با آمادگی بیشتری به پیشواز ازدواج بروید.

برای دریافت مشاوره در زمینه مشاوره قبل از ازدواج می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.


منبع : معیارهای ازدواج موفق | آمادگی برای ازدواج در زوجین


[ بازدید : 160 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به مشاوره روانشناسی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]