هدف از زندگی | لیستی از اهداف زندگی

پنجشنبه 16 خرداد 1398
21:56
پرهام

آیا می دانید هدف از زندگی چیست؟ چرا باید زندگی هدف مند باشد؟ زندگی یک مسیر طولانی است. ولی مسلما این مسیر طولانی باید مقصدی داشته باشد و برای رسیدن به چیزی طی شود. در غیر این صورت بیهوده و بی ارزش به نظر می آید. هدف نقطه ایست که هر کسی قصد رسیدن به آن را دارند و برای رسیدن به آن با آگاهی قدم بر می دارند. بسیاری از کسانی که هدف خود را از زندگی مشخص نمی کنند؛ دچار ناامیدی و رخوت می شوند. هدف هر فردی از زندگی متفاوت است. هدف برخی رسیدن به جایگاه های بالا و هدف برخی عاشقانه زندگی کردن و برخی نیز خدمت به دیگران است. اما واقعا برای چه باید به این اهداف رسید؟ در ادامه مقاله به بررسی اهداف مختلف در زندگی می پردازیم.

برای دریافت مشاوره در زمینه یافتن راه های خوشبختی می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

منبع : هدف از زندگی | لیستی از اهداف زندگی



چرا هر کسی باید هدف از زندگی خود را بداند؟

هر کسی از همان دوران کودکی به دنبال هدف و معنای زندگی خود به روش های مختلف می باشد. سوالی که ذهن هر انسانی را به خود جلب می کند، اینکه از کجا آمده ایم؟ چرا آمده ایم و به کجا می رویم؟ بی هدفی و پوچی منجر به ناامیدی و ابتلا به اختلالات روانی چون افسردگی می شود. پس اگر به دنبال یک زندگی سالم و پویا هستید باید بدانید که در می خواهید به چه چیزی در زندگی برسید. با آگاهی از اهداف خود قادر به برنامه ریزی و حرکت خواهید بود. در این صورت هر وقت که به زندگی خود بنگرید از چرایی و چگونگی زندگی خود اطلاع خواهید داشت.

هدف از زندگی از دید افراد مختلف

از آن جا که هر کسی با دیدگاه های مختلف به زندگی می نگرد، نمی توان به طور کلی هدفی را به عنوان والاترین هدف معرفی کرد. به همین دلیل با بررسی نقل قول های بزرگانی که در زندگی احساس خوشبختی می کردند، می توانیم به چشم اندازی روشن تر برسیم. اهدافی که در ادامه ذکر شده پاسخ و نقل قولی از چندین متفکر بزرگ می باشد. این افراد به نظر می رسد که هدف از زندگی خود را پیدا کرده اند؛ پس دانستن آن ها خالی از لطف نیست.

هدف از زندگی از دیدگاه لومینیتا ساویز( Luminita Saviuc)

"هدف از زندگی دوست داشتن حقیقی است."

هدف از زندگی چیست؟ عشق… عشق حقیقی. به یک عاشق واقعی تبدیل شوید و آن گاه از خود پرتو‌های عشق را به اطراف بتابانید. به کسانی‌ که دوست‌تان دارند، عشق بورزید و همین‌طور به کسانی‌که دوست‌تان ندارند! لازم نیست حتما سزاوار عشق ورزیدن باشند، باید عشق بورزید، چون این تنها چیزی است که می‌توانید به دیگران ببخشید. به دنبال فرصت برای عشق ورزیدن باشید، بدون توجه به اینکه در کجا یا مشغول چه کاری هستید. شاید نتوانید به کسی کمک کنید، اما می‌توانید یک عشق پرقدرت را بعد از چیزهایی که می‌بینید و انجام می‌دهید، حس کنید.

زندگی عشق است و عشق زندگی است، وقتی عشق بیشتری در رگ‌های ما جاری‌ شد، تبدیل به نشاط بیشتر می‌شود، دید ما را روشن‌تر می‌کند و این وقتی ساده‌تر می‌شود که نه تنها به قلب و روح‌خودمان، بلکه به قلب و روح هر موجود زنده‌ای که روی این سیاره زندگی می‌کند، متصل شویم.

در وهله‌ی اول ممکن است آدم‌ها بسیار متفاوت از یکدیگر به‌ نظر برسند، اما هسته‌ی وجودی همه‌ی ما یکسان است. همه‌ی ما از یک مسیر عمیق و قدرتمند با یکدیگر در ارتباطیم. اساس هسته‌ی وجودی ما یکسان است، همه‌ی ما از یک نوع نژاد بشر هستیم.

هیچ جدایی به جز جدایی که در ذهن ما و از روی ترس از وابستگی شکل می‌گیرد، وجود ندارد. اگر اجازه بدهیم عشق به قلب‌مان بازگردد، همه با عشق یکی می‌شویم و زندگی‌مان از همان نقطه دوباره آغاز می‌شود، پس این خود ما هستیم که دنیای اطراف‌مان را می‌شناسیم و در نهایت درک می‌کنیم که ما در این جهان زندگی می‌کنیم و این جهان هم در ما خلاصه می‌شود؛ همه‌ی ما یکی هستیم.

جاستین ماسک (Justine Musk)

"هدف از زندگی ترویج استعداد‌ها و موهبت‌های خود و تلاش برای کسب دانش درونی و ارتقا روح‌‌تان در تمام مدت عمر است: این هدف، چیزی است که شما زمانی و در جایی انجامش می‌دهید و ماهیت شما را نمایان می‌کند. این خدمتی است که دیگران به شما می‌کنند. مراقبت از خودتان در واقع مراقبت از جهان است."

بری دونپورت (Barrie Davenport)

"هدف از زندگی، آگاهانه و عاشقانه زیستن در لحظه است، بی‌پروا عشق ورزیدن، همیشه آموختن و به دنبال ماجراجویی و رشد بودن و گسترش صلح و مهربانی در تمام طول مسیر زندگی."

پارکر هسر (Parker Heuser)

"هدف از زندگی کشف محیط اطراف‌تان است، کشف خودتان و آنچه آموخته‌اید. پیرو قلب‌تان و تکامل معنوی خود باشید."

منظور هِسر این است که جهان اطرافتان و همین طور خودتان را بشناسید و کارهایی را انجام دهید که دوست دارید و برای این که بهتر شوید هر آن چه می توانید انجام دهید.

رالف اسمارت (Ralph Smart)

"باور دارم هدف از زندگی این است که به بهترین نسخه‌‌ی خودمان تبدیل شویم."

متیو سیلور (Matthew Silver)

"خداوند به ما قدرت تصمیم‌گیری و اراده داده، اما باید از قلب‌مان برای یافتن آن استفاده کنیم."

کریستین ماری شلدون (Christi Marie Sheldon)

"تنها هدف زندگی که‌ می‌‌تواند ارضاکننده‌ی روح آدمی‌ باشد، عشق است. اجازه بدهید آنچه روح‌تان را لبریز از شادمانی می‌کند راه را به شما نشان‌ بدهد. این تمام کاری است که باید انجام بدهید؛ فرصت‌ها را رهبری کنید!"

هدف از زندگی از دید دالایی لاما (The Dalai Lama)

"شاد بودن، هدف واقعی زندگی است."

"من معتقدم هدف واقعی زندگی، شاد بودن است. هسته‌ی وجودی ما قناعت است و من با توجه به تجربه‌ی ناچیزم دریافته‌ام، هر چه بیشتر به خوشحالی دیگران توجه کنیم، احساس خوب‌تری درون‌مان ایجاد می‌شود. حس محبت به دیگران خودبه‌خود ذهن را آرام می‌کند و ترس و ناامنی، از شما دور می‌شود و این احساس به شما قدرت می‌دهد تا با هر گونه مانعی که روبه‌رو می‌شوید، مقابله کنید و این منشأ اصلی موفقیت در زندگی است، چون ما تنها موجودات روی زمین نیستیم. این اشتباه است که همه‌ی آرزوهای‌مان در شادمانی خودمان خلاصه شود. البته نباید بیرون از خودمان به دنبال خوشحالی باشیم، این رمز گسترش آرامش درونی است."

ساده ترین و مهم ترین هدف زندگی

اگر در پاسخ های این متفکران بزرگ کمی تعقل کنیم، می فهمیم که در واقعهدف از زندگی همه یک چیز است با این تفاوت که راه رسیدن به آن فرق می کند. در واقع هدف هر کسی در زندگی این است که به یک "حس خوب" در زندگی دست پیدا کنیم. حس خوب در وجود انسان چیزی است که باعث می شود تمام مشکلات زندگی راحت تر حل شود و زندگی لذت بخش تری داشته باشید. پس هر کاری که انجام می دهید به دنبال این باشید که حس خوبی در خود به وجود بیاورید. مشاوره روانشناسی به شما برای یافتن چنین زندگی یاری رسانده و شما را با ابعاد مختلف وجودی تان آشنا می کند.

برای دریافت مشاوره در زمینه یافتن راه های خوشبختی می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.


منبع : هدف از زندگی | لیستی از اهداف زندگی


برچسب ها: هدف از زندگی ,
[ بازدید : 186 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به مشاوره روانشناسی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]