شیر برای ترک اعتیاد

پنجشنبه 2 خرداد 1398
20:56
پرهام

شیر برای ترک اعتیاد توسط بیشتر متخصصان و مشاوران ترک توصیه و تجویز می شود. اما آیا تغذیه می تواند تاثیری بر روند ترک اعتیاد داشته باشد؟ برای ترک اعتیاد چه رژیم های غذایی به افراد توصیه می شود؟ آیا واقعا این توصیه ها مبنای علمی دقیقی دارند؟ شیر به دلیل خواص و تاثیر سم زدایی که بر بدن دارد، در درمان اعتیاد مورد استفاده قرار می گیرد. اما کسانی که در حال ترک مواد هستند، با مشکلات گوارشی و جسمانی متعددی دست و پنجه نرم می کنند. برای مقابله با این مشکلات بهتر است تحت نظر متخصص ترک بوده و از دستورات او پروری نمایید. در ادامه به شرح فوائد شیر برای ترک اعتیاد می پردازیم.

برای دریافت مشاوره در زمینه تغذیه مناسب در دوران ترک می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265تماس بگیرید.

منبع : شیر برای ترک اعتیاد



مصرف شیر برای ترک اعتیاد چه کمکی می کند؟

استفاده مدام از مواد یا الکل بسیاری از افراد را به سوتغذیه دچار می کند. مصرف کنندگان مواد به دلیل بی توجهی به رژیم غذایی خود اکثرا مشکلات گوارشی متعددی را تجربه می کنند. از جملۀ این اختلالات می توان به یبوست، اسهال، مشکل در هضم غذا و کاهش اشتها اشاره کرد. هنگامی که فرد تصمیم به ترک مواد می گیرد در واقع باید سبک زندگیجدیدی را آغاز کند که در آن، نه تنها از مصرف مواد پرهیز کند، بلکه بتواند اثرات مخربی که مواد در طی سال ها در بدن او ایجاد کرده را نیز جبران کند.

شیر برای ترک اعتیاد است که کمک بسیاری به بازسازی قوای جسمانی و دفع سموم می کند. در ادامه به طور دقیق تری به تاثیرات آن اشاره می کنیم.

1- کمک به ترمیم بافت ها، اندام ها و عملکرد گوارشی و عصبی

از بین رفتن بافت ها و اندام های مختلف و اختلال در سیستم گوارشی و عصبی از جدی ترین اثرات مخربی است که مواد اعتیاد آور در بدن افراد ایجاد می کند. افرادی که تصمیم به ترک می گیرند برای اینکه بتوانند آسیب این مناطق را جبران کنند نیاز به برنامۀ غذایی مغذی دارند که سرشار از پروتئین شیر باشد. چرا که پروتئین موجود در شیر به میزان بسیار زیادی در ترمیم بافت های آسیب دیده تاثیر گذار است.

در نتیجه می توان گفت مصرف شیر به صورت غیر مستقیم با ترک اعتیاد در ارتباط است. چرا که ترک اعتیاد زمانی موفقیت آمیز خواهد بود که فرد توانایی های سابق بدن خود را بازیابد. به این ترتیب، شیر با تاثیرگذاری بر بهبود آسیب های صورت گرفته و تقویت بدن فرد، ترک اعتیاد را تسهیل می کند.

2- اثرات سم زدایی شیر برای ترک اعتیاد

برخی از متخصصان معتقدند شیر در رفع آثار سموم بر بدن تاثیر بسزایی دارد. پروتئین موجود در شیر در دستگاه گوارش به عناصر سمی متصل می شوند و منجر به دفع آن ها از بدن می شود به همین خاطر، لازم است که افرادی که در دوران ترک به سر می برند؛ برای سم زدایی بهتر بدن خود، روزانه در رژیم غذایی خود چند نوبت شیر مصرف کنند.

توصیه هایی در زمینه مصرف شیر برای ترک اعتیاد

توجه به یک نکته در مصرف شیر برای کسانی که در حال ترک اعتیاد هستند بسیار ضروری است؛ بدن فرد معتاد در جذب مواد غذایی ضعیف عمل می کند و به زمان بیشتری برای هضم بهتر غذا نیاز دارد. به همین دلیل شما باید روند شیر خوردن خود را به چند وعده تقسیم کنید تا مواد غذایی بتوانند عملکرد و تاثیر بیشتری برای شما داشته باشند. بهتر است که یک لیوان و نیم شیر را در سه وعده مصرف کنید تا با این روش بالاترین میزان جذب شیر را داشته باشید. رعایت این موضوع در مورد وعده های غذایی نیز صدق می کند، مطالعات نشان داده که معتادان در حال ترک باید در وعده های مختلف و متناوب، غذاهای سبک و پر ویتامین مصرف کنند. برای اطلاعات بیشتر و درمان راحت تر اعتیاد خود از مشاوره ترک اعتیاد استفاده نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه تغذیه مناسب در دوران ترک می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265تماس بگیرید.


منبع : شیر برای ترک اعتیاد


[ بازدید : 184 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به مشاوره روانشناسی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار نمای چوبی چوب نما مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]