ترک سیگار

جمعه 25 مهر 1399
15:07
پرهام

آیا موانع ترک سیگار را می‌شناسید؟ بسیاری از افرادی که سیگار می‌کشند، قصد ترک آن را دارند اما به دلایلی موفق نمی‌شوند و هربار شکست می‌خورند. سیگار یکی از سخت‌ترین موادی است که فرد می‌تواند آن را کنار بگذارد و موانعی برای ترک وجود دارد که این کار را برای افراد دشوارتر می‌کند. با شناخت موانع ترک سیگار، می‌توانید این عوامل را در خود شناسایی کرده و با اصلاح آن‌ها سیگار را با موفقیت کنار بگذارید. همچنین توجه داشته باشید که کمک گرفتن از یک روانشناس در حوزه اعتیاد، فرایند ترک را برایتان تسهیل می‌کند. برای کسب اطلاعات در زمینه مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید.

منبع: ترک سیگار

آیا موانع ترک سیگار را می‌شناسید؟ بسیاری از افرادی که سیگار می‌کشند، قصد ترک آن را دارند اما به دلایلی موفق نمی‌شوند و هربار شکست می‌خورند. سیگار یکی از سخت‌ترین موادی است که فرد می‌تواند آن را کنار بگذارد و موانعی برای ترک وجود دارد که این کار را برای افراد دشوارتر می‌کند. با شناخت موانع ترک سیگار، می‌توانید این عوامل را در خود شناسایی کرده و با اصلاح آن‌ها سیگار را با موفقیت کنار بگذارید. همچنین توجه داشته باشید که کمک گرفتن از یک روانشناس در حوزه اعتیاد، فرایند ترک را برایتان تسهیل می‌کند. برای کسب اطلاعات در زمینه مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید.

منبع: ترک سیگار


موانع ترک سیگار چیست؟
افراد سیگاری به طور معمول برای ترک سیگار با موانعی روبرو هستند. این موانع در اکثر مواقع به صورت ذهنی و روانی است که ترک سیگار را برایشان دشوار می‌کند. در ادامه به مهم‌ترین موانع ترک سیگار اشاره می‌شود:

1. ترک خودسرانه بدون کمک گرفتن از متخصص
مهم‌ترین علت و مانع برای ترک موفقیت آمیز سیگار، ترک خودسرانه آن بدون نظارت روانشناس و یا یک متخصص در زمینه اعتیاد است. مصرف سیگار تغییراتی در مغز و بدن انسان به وجود می‌آورد که این عامل باعث می‌شود تا ترک سیگار به یک فرایند پیچیده و دشوار تبدیل شود. از این جهت افراد به دلیل ترک خودسرانه و بدون کمک گرفتن از یک متخصص معمولاً موفق نمی‌شوند، یا صرفاً برای مدت کوتاهی موفق به ترک خواهند شد. برای کسب اطلاعات در زمینه ترک اعتیاد کلیک کنید.

2. عدم اطلاعات کافی از فرایند ترک سیگار
یکی دیگر از موانعی که برای ترک سیگار وجود دارد عدم اطلاعات کافی از ماهیت و عملکرد سیگار است. این مسئله باعث می‌شود تا افراد دچار اضطراب و باورهای نادرستی شوند که شرایط را برایشان بدتر می‌کند. به عنوان مثال فکر می‌کنند دیگر از غذا خوردن، گفتگو در جمع دوستان و... لذت نمی‌برند. همین موضوع اضطراب افراد را بیشتر کرده و منجر به میل مصرف دوباره سیگار در افراد می‌شود.

3. موانع ترک سیگار | وابستگی بدن به نیکوتین
برخی دیگر به دلیل وابستگی به نیکوتین موجود در سیگار نمی‌توانند برای ترک سیگار اقدامی انجام دهند. همانطور که می‌دانید افرادی که سیگار می‌کشند بدنشان به نیکوتین وابسته می‌شود و این وابستگی بدن و مغز انسان به نیکوتین، باعث میل دوباره به مصرف سیگار می‌‌گردد. زمانی که افراد برای مدتی سیگار نمی‌کشند بدنشان علائم ترک را نشان می‌دهد و مضطرب و تحریک‌پذیر خواهند شد. این موضوع باعث می‌شود تا افراد برای اجتناب از اضطراب و تحریک پذیری و پریشانی، مصرف سیگار را علیرغم آسیب به سلامتیشان همچنان ادامه دهند.

4. عدم برنامه ریزی در ترک سیگار
بسیاری از افراد بارها و بارها تصمیم به ترک سیگار گرفته‌اند اما بعد از چند روز قطع موقت دوباره به مصرف سیگار روی آورده‌اند. یکی از موانعی که افراد در ترک سیگار با آن مواجهه می‌شوند عدم برنامه‌ریزی صحیح برای انجام این کار است. به زبان ساده می‌توان گفت ترک سیگار سخت‌ترین فرایند ترک را در بین مواد دخانی دارد. از این جهت برای ترک سیگار باید برنامه‌ریزی صحیح و درستی داشته باشید. اگر شما سیگار می‌کشید و تصمیم به ترک آن دارید به شما پیشنهاد می‌کنیم خودسرانه عمل نکنید تا یک شکست برایتان به وجود نیاید. برای انجام این کار حتماً از یک روانشناس و یا متخصص با تجربه در زمینه اعتیاد کمک بگیرید.

5. موانع ترک سیگار | انگیزه ناکافی
در تمام کشورهای جهان و از جمله کشور ما سیگار به راحتی در همه جا قابل دسترسی است. هر فردی در هر لحظه از شبانه روز که تصمیم بگیرید، می‌تواند با مراجعه به یک فروشگاه سیگار تهیه کند. به عبارت دیگر برای یک فرد سیگاری، سیگار همیشه در دسترس است. بسیاری از افراد بارها تصمیم به ترک سیگار گرفته‌اند اما با دیدن آن در یک فروشگاه دوباره تصمیم به سیگار کشیدن گرفته‌اند. از این جهت فردی که می‌خواهد سیگار را ترک کند با انگیزه بسیار قوی داشته باشد و در تصمیم گیری برای ترک سیگار بسیار مصمم باشد. اگر تصمیم به ترک سیگار گرفته‌اید اما انگیزه کافی برای ادامه دادن این فرایند را ندارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم حتماً به یک روانشناس باتجربه در زمینه اعتیاد مراجعه نمایید.

6. موانع ترک سیگار | نداشتن برنامه‌های جایگزین بعد از ترک سیگار
بسیاری از افرادی که سیگار می‌کشند صرفاً بعد از هر فعالیتی در زندگی عادت به سیگار کشیدن دارند و این کار را فقط از روی عادت انجام می‌دهند. از این جهت برخی افراد در دوره‌ای که سیگار را ترک می‌کنند هیچ برنامه جایگزینی برای آن در نظر نمی‌گیرند. ترک سیگار باعث می‌شود انرژی زیادی در بدن فرد ذخیره شود و بهترین کار این است که از این انرژی در جهت فعالیت‌ها و اقدامات مثبت مانند ورزش کردن، کارهای تفریحی و... استفاده شود. اگر افراد هیچ برنامه جایگزینی بعد از ترک سیگار نداشته باشند احساس بی حوصلگی و کسلی خواهند کد. در نتیجه این احساس کسالت و خستگی دوباره به مصرف سیگار روی می‌آورند.

سوالات متداول
_آیا امکان ترک سیگار در خانه وجود دارد؟
همانطور که گفته شد ترک سیگار یک فرایند تخصصی و پیچیده است. در واقع می‌توان گفت یکی از سخت ترین فرایندهای ترک مواد دخانی و مخدر، ترک سیگار است. بسیاری از افراد سیگار تجربه ناموفق از ترک سیگار به صورت خودسرانه داشته‌اند. از این جهت پیشنهاد می‌شود تا در اولین گام همیشه به یک روانشناس یا متخصص در زمینه اعتیاد مراجعه کنید. برای دریافت خدمات ترک سیگار کلیک کنید.

_ چرا ترک سیگار مشکل است ؟
سیگار باعث تغییراتی در عادات و سلول های مغزی می شود، پس برای ترک اون هم باید از روش های تخصصی (هر چند دشوار) استفاده کرد.


برای دریافت مشاوره در زمینه سیگار می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

منبع: ترک سیگار


برچسب ها: ترک سیگار ,
[ بازدید : 90 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به مشاوره روانشناسی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]